کد خبر: ۸۳۳۵۴
۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۳/۲۸

ایجاد بازار رقابتی با طرح ساماندهی بازار خودرو
نماینده مجلس مطرح کرد:

ایجاد بازار رقابتی با طرح ساماندهی بازار خودرو

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰مجلس با تاکید بر ایجاد بازار رقابتی در طرح ساماندهی خودرو گفت: قصد داریم با این برنامه صنعت خودرو را مجبور به ارتقاء کیفیت کرده و حق انتخاب به ملت دهیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام پارسایی در خصوص اهمیت ساماندهی بازار خودرو به خانه ملت گفت: اهمیت مباحث خودرو و ساماندهی بازار آن بر هیچ کسی پوشیده نیست و به مطالبه عمومی تبدیل شده که نمونه آن افزایش افسار گسیخته قیمت‌ها در بازار است.

وی افزود: زمانی‌ که اعلام می‌کنیم محصول تولید داخل است و از ارز مبادله‌ای استفاده می‌کند نباید افزایش نرخ ارز و دلار بر روی آن تاثیر گذار باشد.این مسائل نشان می‌دهد بازار خودرو نیازمند ساماندهی است.بر این اساس طرح ساماندهی بازار خودرو با 217 امضا پیشنهاد و با 160 امضا تصویب، به کمیسیون صنایع و معادن ارائه شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مدام گفته می‌شود در این طرح قصد دارید صنعت خودرو را از رده خارج کنید، ادامه داد: در این طرح گفته شده که تعرفه‌های واردات خودرو به میزان سال گذشته باز می‌گردد اما آیا سال گذشته صنعت خودرو از رده خارج شد؟

پارسایی گفت: قصد داریم بازار رقابتی را ایجاد کنیم تا صنعت خودرو مجبور به ارتقاء کیفیت شود و مردم بتوانند حق انتخاب داشته باشند و از خودرو با کیفیت استفاده کنند. در حال حاضر با این رویه که شاهد هستیم همانند گذشته مردم محکوم به استفاده از خودروهای بی‌کیفیت، با مصرف سوخت بالا، و نا امن هستند که برای استفاده روزمره مناسب نیست.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات ما، ملت را مجبور به استفاده از خودرویی که به آنها معرفی شده کرده، افزود: متاسفانه کمیسیون صنایع و معادن پیشنهاد از دستور کار خارج شدن طرح را دادند که باید پیشنهاد آنها در صحن مجلس ارائه و نمایندگان به آن رای دهند، این شایسته نیست تا مردم منتظر تصویب طرح باشند اما طرح مسیر پرپیچ‌ و خمی را طی کند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ