کد خبر: ۸۳۳۵۵
۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۳/۲۸

افزایش نسبت تقاضا به عرضه به بیش از ۵ مرتبه/ ورود۱۰۰ میلیارد تومان/ ادامه عرضه اولیه
مدیر نظارت بر بورس ها و بازارها به بورس پرس خبر داد:

افزایش نسبت تقاضا به عرضه به بیش از ۵ مرتبه/ ورود۱۰۰ میلیارد تومان/ ادامه عرضه اولیه

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس با اعلام افزایش نسبت تقاضا به عرضه به بیش از ۵ مرتبه از ورود ۱۰۰ میلیارد تومان نقدینگی جدید به بازار و ادامه برنامه عرضه اولیه در هفته های آینده خبر داد.

محسن خدابخش در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در برابر این سئوال که با توجه به رونق روزهای اخیر بازار سهام و افزایش حجم تحرکات و حجم معاملات ، چه مقدار نقدینگی جدید وارد شده؟ توضیح داد: طی روزهای اخیر حجم معاملات روزانه بورس و فرابورس دو سه برابر و فعالیت حقیقی ها از حقوقی ها بیشتر شده که نشان دهنده ورود خالص نقدینگی به بازار است.

وی ادامه داد: تا پیش از شروع رونق بازار ، نسبت تقاضا به عرضه به ندرت به حوالی 5 مرتبه می رسد اما در این چند روز این متغیر در ارقام بیشتر از 5 مرتبه ثبت شده که نشان از بهبود معاملات و افزایش طرف تقاضا دارد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به دلیل متنوع بودن کارگزاران و معلوم نبودن اینکه آیا افزایش معاملات ناشی از ورود وجوه جدید بوده یا افزایش اعتبار، نمی توان آمار دقیقی از میزان نقدینگی جدید به بازار داد اما با این حال بررسی ها نشان می دهد دیروز بیش از 100 میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد چرخه معاملات شده است.

خدابخش در واکنش به این سئوال که با توجه به آغاز دور تازه حیات بازار سرمایه که با ارقام بیش از 100 هزار واحدی و افزایش توجهات افکار عمومی و دولت همراه شده ، سازمان بورس چه برنامه ایی دارد؟ به بورس پرس، گفت : واقعیت این است که سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه همواره و در دوران رونق و رکود به دنبال ثبات و رشد پیوسته و بنیادی بوده و پیگیر امور مربوط به صنایع از دولت و دیگر نهادها و برای افزایش شفافیت ، نقدینگی ، کارآمدتر کردن بازار و در نهایت افزایش اعتماد به بازار سرمایه بوده و هست.

وی در مورد برنامه عرضه های اولیه هم توضیح داد: فراهم کردن زمینه حضور شرکت های جدید در بورس و فرابورس همچنان مانند قبل ادامه دارد و در صورت آماده شدن شرکت ها و تکمیل اطلاعات و تطبیق با شرایط ، در هفته های آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ