کد خبر: ۸۳۳۵۸
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۳/۲۸

تصمیم جدید وزارت نفت برای صادرات محصولات پتروشیمی / علت
نماینده مجلس خبر داد:

تصمیم جدید وزارت نفت برای صادرات محصولات پتروشیمی / علت

عضو کمیسیون انرژی مجلس از تصمیم جدید وزارت نفت برای صادرات محصولات پتروشیمی تنها از سوی تولیدکنندگان خبر داد و دلایل این رویه را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی بختیار با اشاره به تصمیم جدید وزارت نفت مبنی بر صادرات محصولات پتروشیمی تنها از سوی تولیدکنندگان به خانه ملت گفت: هدف وزارت نفت از این اقدام جلوگیری از به هم ریختگی بازار محصولات پتروشیمی است، چراکه پس از PCC (شرکت بازرگانی پتروشیمی) هلدینگ خلیج فارس به بازار ورود کرده که این تعدد فروشندگان محصولات برای بازار مشکل ایجاد و سبب به هم ریختگی بازار می شود.

وی افزود: اگر واسطه ها بخواهند علاوه بر تولیدکنندگان در بازار فروش محصولات پتروشیمی ایرانی حضور یابند، چند تولیدکننده و واسطه با یکدیگر مختلط می شوند و بازار فروش محصولات ایران را به هم می ریزند و رقیب ایران که شرکت سابیک عربستان بوده می تواند این بازار را تصاحب و حتی در قیمت تاثیر بگذارد.

این نماینده مجلس با اشاره به دامپینگ برخی شرکت های ایرانی ادامه داد: گاهی برخی از بازارهایی که در حوزه نفت و پتروشیمی در اختیار یک شرکت بوده با این موضوع مواجه می شود که شرکت دیگری از ایران با ارائه قیمت کمتر به بازار ورود کرده و دامپینگ می کند لذا با این اقدام تولیدکنندگان داخلی ایران دچار ضرر و زیان می شوند.

بختیار با بیان اینکه برای ایجاد بازار منسجم و متمرکز، فروش محصولات باید از طریق یک دستگاه انجام شود،گفت: پیش از این تمام تولیدات پتروشیمی از طریق شرکت بازرگانی پتروشیمی انجام می شد اما در حال حاضر چندین واسطه به بازار فروش محصولات ورود کرده اند.اگر یک شرکت صرفا محصولات پتروشیمی ایران را جمع آوری کرده و به عنوان نماینده ایران در بازار حضور داشته باشد عقلانی تر و اصولی تر است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ