کد خبر: ۸۳۳۶۵
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۳/۲۸

آمار عجیب اما واقعی خرید 380 هزار سکه توسط 50 نفر و سود چند صد میلیاردی
رئیس سازمان بازرسی خبر داد:

آمار عجیب اما واقعی خرید 380 هزار سکه توسط 50 نفر و سود چند صد میلیاردی

رئیس سازمان بازرسی از ورود به ۴ بازار خودرو، سکه، مسکن و ارز خبر داد و گفت: ۳۸۰ هزار قطعه سکه به ۵۰ نفر فروخته شده و با هک سایت وزارت صنعت، ۵ هزار خودروی مدل‌بالا روانه بازار شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق، ناصر سراج از ورود سازمان بازرسی به 4 بازار خودرو، سکه، مسکن و ارز خبر داد و گفت: برای خرید سکه 7.6 میلیون ثبت‌نام‌ داشته‌ایم که 50 نفر، 5 درصد این سکه‌ها را در اختیار دارند و هر سکه یک میلیون تومان برای آنها سود خواهد داشت. اعدادی که با یک حساب سرانگشتی، حکایت از سرمایه‌گذاری صدها میلیارد تومانی چند نفر در بازار سکه دارد. 

وی عامل ایجاد تلاطم در دو بازار مسکن و خودرو را ورود پول‌های سرگردان و نقدینگی بیش‌از‌حد دانست و افزود: برخی از خودروها حتی تا صد میلیون تومان نیز گران شده‌اند. برای مثال خودروی سوزوکی در حدود 100 میلیون تومان،پژو 2008، 70 تا 80 میلیون تومان و استپ‌وی حدود 30 میلیون تومان گران شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: با افزایش قیمت خودروها، این سازمان به مسئله ورود کرده و انتظار می‌رود بتوان ضمن کنترل قیمت‌ها، شاهد کاهش قیمت نیز باشیم. به اعتقاد سازمان بازرسی این قیمت‌ها حباب است و واقعی نیست،مصرف‌کنندگان واقعی نیز در این بازارها وجود ندارند و اکثرا دلال‌ها هستند که بازار را ملتهب می‌کنند. امیدواریم با کمک دولت این مشکل برطرف شود.

سراج با اشاره به اینکه در جلسه امروز ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که نمایندگان سه قوه حضور خواهند داشت، درباره این 4 بازار تصمیم‌گیری خواهد شد،گفت: خبر واردات غیرقانونی خودروهای خارجی نیز تأیید می شود، متأسفانه سایت وزارت صنعت هک شد و حدود 5 هزار خودروی مدل‌بالا و گران‌قیمت وارد شد که از این تعداد 4 هزار خودرو ترخیص و روانه بازار شده و هزار خودرو همچنان در گمرک است که امیدواریم در این زمینه نیز تصمیم‌گیری شود.

به گفته وی، اختلاف قیمت این خودروها نزدیک به نیم‌میلیارد تومان است و هیچ‌کدام از این خودروها قیمت واقعی ندارند. پیش از این شایعاتی درباره واردات غیرمجاز تعداد زیادی خودرو در زمان بسته‌بودن سایت ثبت سفارش خودرو به گوش رسیده بود و انجمن واردکنندگان خودرو نیز از پیشنهادهای مشکوکی برای ثبت سفارش در آن زمان خبر داده بود. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ