کد خبر: ۸۳۳۷۳
۱۲:۶ - ۱۳۹۷/۳/۲۸

برنامه واگذاری 100 تا 30 درصد سهام 105 زیرمجموعه شستا

برنامه واگذاری 100 تا 30 درصد سهام 105 زیرمجموعه شستا

مدیرعامل شستا برنامه واگذاری سهام کنترلی ۱۰۵ شرکت را اعلام کرد و گفت: شستا در این شرکت‌ها از ۱۰۰ تا ۳۰ درصد سهام دارد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرتضی لطفی با اشاره به جزییات برنامه واگذاری سهام کنترلی 105 شرکت سرمایه‌پذیر این گروه به فارس گفت: متغیرهای بیرونی و درونی اثر گذار بر اقتصاد،گردش نقدینگی و اراده بخش خصوصی برای مدیریت صنایع در موفقیت این واگذاری‌ها بسیار اهمیت دارد.

وی در مورد مزیت سامانه ادغام و تملیک فرابورس برای واگذاری شرکت هخای شبه دولتی گفت: در مجموعه شرکت‌های قابل واگذاری شستا تنها یک شرکت با ماهیت سهامی خاص روبرو است.شستا در این شرکت‌ها از 100 درصد تا 30 درصد سهام را در اختیار دارد که در این راستا 105 از 284 شرکت در برنامه واگذاری گروه شستا به بخش خصوصی قرار دارد.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر مقدمات واگذاری و بازار یابی 51 شرکت در دستور کار واگذاری‌های شستا قرار گرفته و ارزش این شرکت‌ها معادل با  16 هزار میلیارد تومان قیمت گذاری شده و طی 3 نوبت آگهی مزایده در جراید منتشر شده است.

لطفی بر آغاز فرایند کارشناسی دارایی‌ها بعد از شناسایی مشتری در برنامه واگذاری‌ها تاکید کرد و ادام: وجه حاصل از این واگذاری‌ها با توجه به لزوم خروج از مدیریت بنگاه‌داری و سرمایه‌گذاری در دو بخش سهامداری به طور خرید سهام شرکت‌های پردرآمد و یا حضور در پروژه‌های بزرگ و سودآور دولتی مصرف خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به سهامداری شستا در شرکت‌های ذوب آهن اصفهان و یا شرکت ملی نفتکش آیا برنامه‌ای برای تغییر مالکیت سهام در این شرکت‌ها وجود دارد، افزود: در این شرکت‌ها تا 40 درصد سهام در اختیار شستا باقی خواهد ماند و مازاد آن را در تابلوی بورس عرضه خواهیم کرد.

لطفی از نظر موافق دو وزارتخانه رفاه و دفاع بر سر ادغام هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی و سرمایه گذاری غدیر نیز سخن گفت و افزود: با ادغام این مجموعه‌ها شرکت پتروشیمی ایران راه‌اندازی می‌شود.

بنابر این گزارش، در فرایند ادغام این سه مجموعه سرمایه گذاری ابتدا شستا اقدام به فروش سهام تاپیکو به هلدینگ خلیج فارس کرده و سپس با افزایش سرمایه و سلب حق تقدم هلدینگ خلیج فارس ،شستا سهامدار مالکیتی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس خواهد شد.هلدینگ خلیج فارس نیز مالکیت 49درصدی سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس و همچنین مدیریت پتروشیمی‌های فن آوران،غدیر، نفت پاسارگاد،نفت ایرانول و آبادان را به دست خواهد آورد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ