کد خبر: ۸۳۳۸۳
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۳/۲۸

تحلیل نماینده مجلس از اثر 4 عامل در رکوردهای جدید شاخص بورس

تحلیل نماینده مجلس از اثر 4 عامل در رکوردهای جدید شاخص بورس

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم تقویت بازار سرمایه، 4 عوامل تاثیرگذار در رکورد زنی های پی در پی شاخص بورس را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، زهرا سعیدی مبارکه درباره وضعیت این روزهای شاخص بورس که با کورد زنی های پی در پی همراه و به 104 هزار و 533 واحدی امروز رسیده به خانه ملت گفت: بورس باید تقویت شود و این موضوعی بدیهی است چرا که به نسبت سایر بازارها از شفافیت بیشتری برخوردار بوده و باید شرایط به نحوی باشد که رشد شاخص متاثر از سودآوری شرکت ها باشد.

وی افزود: در ماه های اخیر قیمت طلا و ارز به صورت نجومی با رشد روبرو شد .این در حالی است که عامل رشد قیمت ها به مولفه های اقتصادی محدود نمی شود و سوداگران نیز در افزایش کاذب قیمت ها نقش داشتند.  

سعیدی مبارکه در تشریح دلایل رشد شاخص بورس گفت:حجم نقدینگی بالا رفته و این نقدینگی به سوی بازار سوداگری سوق داده شده این در حالی است که باید نقدینگی به بخش مولد در اقتصاد هدایت شود.موضوع هدایت نقدینگی به سوی بورس باید پیگیری شود چرا که حداقل می توان شرکت های تولیدی بورسی را از طریق بازار سرمایه تقویت کرد. نوسانات بازارهای موازی و برگزاری مجامع شرکت های بورسی و همچنین بحث تقسیم سود سهام در این ایام سال از دیگر موضوعاتی بوده که در رشد شاخص بورس نقش داشته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ