کد خبر: ۸۳۳۹
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴

سیف: وام۸۰ میلیونی مسکن در دستور کار/ ۱۴ موسسه غیر مجاز

سیف: وام۸۰ میلیونی مسکن در دستور کار/ ۱۴ موسسه غیر مجاز

رئیس کل بانک مرکزی از تمرکز بر ساماندهی ۱۴ موسسه بزرگ غیرمجاز و در دستور کار بودن وام۸۰ میلیونی مسکن شورای پول و اعتبار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی‌الله سیف در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بانک مرکزی چه اقدامی برای ساماندهی 7 هزار صندوق قرض‌الحسنه غیرمجاز در بازار پولی کشور دارد، اظهار داشت: اینها صندوق‌هایی هستند که مجوز تاسیس ندارند و برخی تحت عنوان تعاونی در گذشته از وزارت تعاون وقت مجوز گرفته بودند که اهمیت این بخش 15 درصد در بازار پول است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تمام دستگاه‌های مرتبط با بانک مرکزی هماهنگ شده‌اند تا ساماندهی و انضباط در بازار غیر متشکل پولی ایجاد شود. مطمئنا با سامان دهی این بخش نقدینگی جهت‌گیری مناسبی در اقتصاد خواهد یافت و از ورود نقدینگی به بازارهای کاذب جلوگیری می‌شود و نظمی در آرامش اقتصاد ایران پایدار خواهد شد.

سیف در پاسخ به این پرسش که آیا بانک مرکزی قول می‌دهد که سال آینده دیگر شاهد فعالیت‌های موسسات غیرمجاز در نظام پولی کشور نباشیم، گفت: مهمترین موسسات غیرمجاز، 14 موسسه هستند که بانک مرکزی درحال منضبط کردن آنها است اما به صورت کلی تا پایان سال تمامی این موسسات تعیین تکلیف خواهند شد که شامل اخذ مجوز یا انحلال است.

رئیس بانک مرکزی در مورد وضعیت وام مسکن 80 میلیونی نیز گفت: وام مسکن در دستور کار شورای پول و اعتبار است و پیشنهادهای مختلفی در این زمینه مطرح است که بانک مرکزی و شورا به تصمیم واحد خواهند رسید.

انتهای پیام/
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ