کد خبر: ۸۳۵۲
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵

مجلس به دنبال اجرای قوانینی به نفع بازار سرمایه است
یک نماینده مجلس:

مجلس به دنبال اجرای قوانینی به نفع بازار سرمایه است

یک نماینده مجلس گفت : مجلس به دنبال اجرایی شدن قوانینی از جمله قوانین کسب و کار و قوانین رفع موانع تولید است که به نفع بازار سرمایه باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سنا، عزت الله یوسفیان ملا درخصوص نگاه مجلس به بازارسرمایه اظهار داشت: به این دلیل که در بخش اقتصاد مقاومتی، گام اول بخش سرمایه و تولید است و تا سرمایه و تولید راه اندازی نشود و به حد معقولی نرسد اهداف برنامه پنجم اقتصادی و چشم انداز 20 ساله و همچنین سیاست های کلی مقام معظم رهبری محقق نخواهد شد، لذا مجلس در این بخش اصرار دارد و امیدوار است که با همراهی دولت بتواند با وضع قوانین مفید برای بازار سرمایه، شرایط بهتری ایجاد کند.

وی درخصوص بودجه 94 بیان داشت: رشد در بودجه به هرحال یک پیش بینی و یک عدد است اما تخصیص آن و محقق شدن آن مسئله مهمی است.ممکن است به یک دلیل بودجه ای 100 میلیاردی برای یک امر بسیار مهم تصویب شود اما در نهایت 5 میلیارد به آن تخصیص داده می شود. بنابراین نتیجه موردنظر حاصل نمی شود مگر اینکه به فکر تحقق این تخصیص ها باشیم. اگر دولت به همانی که نوشته اعتقاد داشته باشد و بتواند به همان اندازه بودجه برای فعالیت ها، تخصیص دهد حتما اتفاقاتی در این بخش خواهد افتاد .

نماینده مردم آمل در خصوص تصمیم اخیر بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ سود سپرده ها، گفت: اگر سپرده ها و نقدینگی مردم به سوی سپرده گذاری روانه شود و سپرده پذیرها این نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنند، قدم بسیار بزرگی برداشته خواهد شد که عمده مشکل صنعت و بازار کار و تجارت را برطرف خواهد کرد.

یوسفیان ملا ادامه داد: امیدواریم این اقدام دولت نتیجه مثبت داشته باشد و بانک ها  سپرده های خود را به سمت تولید سوق دهند که اگر این اتفاق بیفتد می توان گفت بانک مرکزی نقش موثری را در رونق بخش تولید ایفا کرده است، زیرا بهبود شرایط تولید، منجر به بهبود اوضاع بنگاه های اقتصادی و در نهایت کل اقتصاد می شود.

وی در ادامه با اشاره به کاهش قیمت نفت و تأثیرات آن بر شرایط اقتصادی کشور خاطرنشان ساخت: شرایط دولت در بودجه همان شرایط سابق است و شرایط جدیدی اعمال نشده است؛ اما امید است که در هنگام تصویب بودجه در مجلس، شرایط جدیدی که لازمه رونق کار و تجارت است تحقق پیدا کند.

این نماینده با اشاره به برنامه های مجلس برای تقویت بازار سرمایه گفت: مجلس به دنبال اجرایی شدن قوانینی از جمله قوانین کسب و کار و قوانین رفع موانع تولید است که به نفع بازار سرمایه باشد. این مهم در دستور کار روزانه مجلس قرار دارد. در حالی که نظارت بر روند اجرایی شدن این قوانین نیز از اولویت های مجلس است و اگر مجلس همین روند را ادامه دهد اتفاقات خوبی در آینده به وقوع می پیوندد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ