کد خبر: ۸۴۳۹۹
۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۳/۲۹

وزیر سابق اسرائیل به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شد
سرویس اطلاعات و امنیت اسرائیل:

وزیر سابق اسرائیل به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت شد

سرویس اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل از بازداشت وزیر سابق کابینه به اتهام جاسوسی برای ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بی بی سی،شین بت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دادستانی ناحیه بیت‌المقدس روز جمعه گونن سیگو را رسما به همکاری با دشمن، جاسوسی علیه اسرائیل و انتقال چندین پیام به دشمن متهم کرده است.وی از سوی سرویس‌های اطلاعاتی ایران به کار گرفته شده و به عنوان مامور آنها فعالیت کرده است.

سیگو پزشکی است که در اواسط دهه ۱۹۹۰ نماینده پارلمان اسرائیل بود و به مدت سه سال وزارت انرژی و زیرساخت اسرائیل را بر عهده داشت.وی که در سال‌های اخیر ساکن نیجریه بود، ماه گذشته میلادی به گینه استوایی رفت اما پلیس گینه استوایی به دلیل سابقه کیفری، اجازه ورود نداد و سیگو را تحویل اسرائیل داد.

وی در سال ۲۰۰۴ به دلیل تلاش برای قاچاق بیش از ۳۰ هزار قرص اکستاسی از هلند به اسرائیل و جعل گذرنامه دیپلماتیک به پنج سال زندان محکوم شد، هر چند که بعد از سپری کردن حدود سه سال از محکومیت آزاد شد.به گفته مقام‌های امنیتی اسرائیل،سیگو در سال ۲۰۱۲ با سفارت ایران در نیجریه ارتباط برقرار کرده و دو بار آگاهانه با ماموران اطلاعاتی ایران ملاقات داشته است.

سیگو با پیام‌های کدگذاری شده اطلاعاتی درباره بازار انرژی و تاسیسات امنیتی در اسرائیل از جمله ساختمان‌ها و مقام‌های سیاسی و نهادهای امنیتی به رابطان می‌داده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ