کد خبر: ۸۴۴۱۳
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۳/۲۹

دو عامل مهم در رشد شاخص/ حرکت نقدینگی از ارز و طلا به سمت بورس
نماینده مجلس اعلام کرد:

دو عامل مهم در رشد شاخص/ حرکت نقدینگی از ارز و طلا به سمت بورس

نماینده مجلس رشد شاخص بورس را ناشی از افزایش قیمت دلار و تصمیم جدید دولت درباره نرخ خوراک پتروشیمی دانست و گفت: دیگر ظرفیتی برای نقدینگی در بازارهای ارز و طلا باقی نمانده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالرضا مصری درباره وضعیت روزهای اخیر بازار سهام که با رونق و رکوردهای جدید شاخص و رشد قیمت سهام همراه شده به خانه‌ملت گفت: نوسانات شاخص بورس متاثر چند عامل است اما باید توجه کرد حرکت های حبابی شاخص بورس، نکته مثبت تلقی نمی شود.

وی ادامه داد: زمانی حرکت شاخص مثبت است که ناشی از سود حاصل از عملیات شرکت ها باشد. بطور مثال زمانی که به کارخانه های مستقر در یک منطقه معافیت مالیاتی تعلق می گیرد، رشد قیمت سهام منطقی است اما اینکه تنها براساس رشد نرخ دلار، قیمت سهام افزایش یابد این رشد ارزش سهام مناسب و منطقی نیست.

این نماینده مجلس افزود: وقتی صنایع در حال رکود هستند توجیه اقتصادی برای رشد قیمت محصولات و سودآوری شرکت ها وجود ندارد. در این میان دولت برای شرکت های پتروشیمی تصمیم گرفته که ارز این شرکت ها باید برگردد و خوراک پتروشیمی ها با قیمت مناسب و دلار 3800 تومانی محاسبه شود که  اقدام قابل تاملی است.

مصری ادامه داد: بنابراین در کنار اثر افزایش دلار بر رشد شاخص بورس، رشد سودآوری برخی شرکت ها مانند پتروشیمی ها و تعدیل قیمت خوارک پتروشیمی ها هم موثر بوده است. طی دو سال گذشته بارها تاکید شد قیمت خوراک پتروشیمی ها غیرمنطقی بوده اما در وزارتخانه نفت یک شخصی که مسلط به امور نبود قیمت خوراک را تعیین می کرد و امروز مشخص شده تعیین قیمت صحیحی انجام نشده است.

به گفته وی ، دیگر ظرفیتی برای نقدینگی در بازارهای ارز و طلا باقی نمانده و بدیهی است بخشی از نقدینگی به سمت بازار سرمایه رود.

پایان پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ