کد خبر: ۸۴۴۲۲
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۳/۲۹

۳ چالش بزرگ ذوب آهن و امکان تهاتر بدهی‌ها و تامین ۵۰۰ میلیاردی
مدیرعامل شستا اعلام کرد:

۳ چالش بزرگ ذوب آهن و امکان تهاتر بدهی‌ها و تامین ۵۰۰ میلیاردی

مدیرعامل شستا با اعلام ۳ چالش بزرگ ذوب آهن از تهاتر بدهی‌های بانکی با بانک مرکزی و امکان انتشار اوراق برای تامین ۵۰۰ میلیارد تومانی کسری نقدینگی این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا، مرتضی لطفی در جریان معارفه مدیرعامل جدید شرکت ذوب آهن ( یزدی زاده به جای صادقی ) گفت: مجلس در بودجه سال ۹۷ قانونی را تصویب کرد تا بتوان تمام بدهی‌های بانکی ذوب‌آهن را با بانک مرکزی تهاتر کرد که فرصت خوبی است. چرا که ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه مالی ذوب‌آهن کاسته شده و این نقدینگی می‌تواند در توسعه پروژه‌ها تأثیر زیادی داشته باشد.

وی با اشاره به بحران نقدینگی در این شرکت افزود: در تلاش هستیم با به وثیقه‌گذاری بخشی از دارایی‌ها امکان انتشار اوراق را فراهم کنیم تا کسری نقدینگی ۵۰۰ میلیاردی حال حاضر برای اجرای پروژه‌ها را تأمین شود.ذوب آهن با 3 چالش بزرگ بدهی‌‌‌‌های مالی و بانکی، آب و تامین نقدینگی مواجه است که بدهی‌‌‌‌‌های مالی و بانکی با بانک مرکزی تهاتر خواهد شد،با این کار ۶۰۰ میلیارد تومان از هزینه‌‌‌‌های بانکی "ذوب" کاسته می‌‌‌شود.

این مقام مسئول در خصوص چالش دوم ذوب آهن گفت: برای رفع این چالش لازم است موضوع استفاده از پساب‌‌‌ها در دستورکار قرار گیرد.برای چالش سوم نیز امکان انتشار اوراق مشارکت را فراهم خواهیم کرد تا این مشکل برطرف شود.مدیران باید تلاش کنند تا از این مشکلات بکاهند تا از تبدیل چالش‌‌‌ها به بحران جلوگیری شود.

لطفی با بیان اینکه دولت هم حمایت از این صنعت را همچون گذشته ادامه می‌‌‌دهد،گفت: مذاکره‌‌‌‌‌‌هایی در این ارتباط با وزارت صنعت داشتیم و قول‌‌‌‌هایی در این زمینه داده شده است.جمعیت کارکنان ذوب‌آهن معادل 7 درصد کارکنان در کل شرکت‌های شستا است،زمانی که "ذوب‌" به تأمین اجتماعی واگذار شد مانند گوشت قصابی این شرکت را به مسلخ برده و خالی دادند و برای زنجیره تأمین آن با مشکل مواجه شدند. امروز 5 دهه از تأسیس این شرکت می‌گذرد، زمانی آرزوی ۵۰۰ هزار تن تولید را داشتیم اما در آینده‌ای نزدیک به ۴۰ میلیون تن تولید دست خواهیم یافت.در همه صنایع جای پای ذوب‌آهن باقی است و امروز این شرکت در مسیر بالندگی حرکت می‌کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ