کد خبر: ۸۴۴۲۴
۰:۰ - ۱۳۹۷/۳/۳۰

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی آمریکا
برای ۵ سال آینده بررسی شد:

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی آمریکا

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد متوسط رشد اقتصادی آمریکا در ۵ سال آینده ۱.۴ درصد باشد که کمتر از نصف نرخ رشد پیش بینی شده ۳ درصدی کاخ سفید است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از وال استریت ژورنال، صندوق بین المللی پول اعلام کرد: با وجود آثار مثبت لایحه کاهش مالیاتی بر رشد اقتصادی آمریکا در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، رشد اقتصادی آمریکا در سال های بعد از آن به نحو قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

پیش بینی صندوق در تعارض آشکار با چشم انداز اقتصادی اعلام شده توسط کاخ سفید است که متوسط نرخ رشد این کشور در ۵ سال آینده را 3 درصد پیش بینی کرده است.کسری بودجه بزرگ دولت و عدم افزایش دستمزدها در شرایطی که نرخ اشتغال بسیار بالاست، باعث افزایش طیف وسیعی از ریسک‌ها هم برای اقتصاد آمریکا و هم اقتصاد جهانی خواهد شد.

بنابر پیش بینی این صندوق، نرخ رشد اقتصادی آمریکا تا سال ۲۰۲۳ به ۱.۸ درصد کاهش خواهد یافت. دفتر بودجه کنگره آمریکا نیز گزارش تقریبا مشابهی منتشر کرده و نرخ رشد بلندمدت را ۱.۶ درصد اعلام کرده است. در یک دهه آینده نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی آمریکا از ۸۰ درصد کنونی به بیش از ۹۰ درصد افزایش یابد.

کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول در خصوص این پیش بینی‌ها با استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا صحبت کرده و منوچین گفته چشم انداز صندوق بسیار بدبینانه است. لاگارد امیدوار است حق با منوچین باشد چرا که این هم برای آمریکا و هم جهان بهتر خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ