کد خبر: ۸۴۴۷۶
۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۳/۳۱

علت ادامه فعالیت شرکت سوئیسی‌ در ایران و بی‎توجهی به تهدید آمریکا
مدیرعامل خبر داد:

علت ادامه فعالیت شرکت سوئیسی‌ در ایران و بی‎توجهی به تهدید آمریکا

مدیرعامل شرکت ماتیزای سوئیس از ادامه فعالیت در ایران خبر داد و گفت: توجهی به تحریم‌های آمریکا نداریم چون کشور بی طرفی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم،‌ مازیار یزدانی معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری ریلی بین راه آهن ایران و شرکت سوئیسی گفت:‌ یکی از مفاد این تفاهمنامه همکاری حداکثر استفاده از امکانات داخلی است.با توجه به توسعه شبه ریلی و پروژه‌های در دست اقدام نیاز مبرمی به ماشین‌آلات داریم. 

وی با بیان اینکه دو دستگاه سرند بالاست توسط شرکت ماتیزای سوئیس در داخل بازسازی می‌شود،افزود:‌همچنین برای 6 تا 9 دستگاه مابقی تجهیزات مورد بررسی برای بازسازی قرار می‌گیرد.با آموزش نیروی‌های ایرانی توسط شرکت سوئیسی،در مرحله اول 20 میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد که با توجه به مذاکرات دو کشور پیش بینی می‌شود تا سقف 80 میلیون یورو در بخش راه‌آهن ایران سرمایه گذاری صورت گیرد.

فرانتز مسرلی مسئول ارشد اجرایی ماتیزای سوئیس نیز درخصوص واهمه این شرکت از عواقب احتمالی همکاری با ایران با توجه تهدید آمریکا گفت: سوئیس در صد سال اخیر یک کشور بی طرف به لحاظ سیاست جهانی بوده،مهم ترین دلیلی که ماتیزا تصمیم گرفته با ایران همکاری کرده و به فعالیت ادامه دهد این است که همچنان تصمیم گرفته‌ایم در این فضا بی طرف بمانیم.

وی افزود:‌ قسمت اول توافق با ایران بازسازی دو دستگاه سرند بالاست است که 26 سال پیش آنها را فروخته بودیم و الان متوقف شده است. مرحله دوم فروش 6 تا 9 دستگاه ماشین‌آلات زیرکوب،مرحله سوم فروش تجهیزات جدید ریلی و مرحله چهارم ساخت مرکز تعمیر و نگهداری و آموزش نیروهای ایرانی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ