کد خبر: ۸۴۴۹۷
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۴/۱

زنگنه : نظام ایران با تلاش آمریکا تغییر نمی کند/ واکنش به افت شدید صادرات

زنگنه : نظام ایران با تلاش آمریکا تغییر نمی کند/ واکنش به افت شدید صادرات

وزیر نفت ایران با واکنش به پیش بینی افت شدید صادرات ، گفت: تلاش آمریکا برای اعمال فشار بر ایران، مهم‌ترین عامل رشد قیمت نفت در هفته‌های اخیر بود و آنها بزودی به ناکارآمدی این روش‌ها پی می‌برند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بیژن زنگنه به شبکه سی‌ان‌‌ان گفت: وضع اخیر در بازار و قیمت بالا، تنها به دلیل توازن میان عرضه و تقاضا نیست، بلکه نتیجه رفتارهای ترامپ است که با خروج آمریکا از برجام، قیمت نفت در عرض ک هفته 6 دلار بیشتر شد که به معنای تنش سیاسی در منطقه و ابهام در بازار است.

وی افزود: این احتمال وجود دارد در توافق نهایی در اول تیر نیازی به توافق جدیدی نباشد و باید پایبندی 100 درصدی به توافق جهانی کاهش تولید نفت حفظ شود.

این مقام مسئول در واکنش به برخی پیش‌بینی‌ها درباره افت شدید صادرات نفت ایران، گفت: تلاش می‌کنیم سطح صادرات را حفظ کنیم، اما درباره چگونگی آن نمی‌توانم چیز بیشتری بگویم، زیرا دولت آمریکا به شریکان ما حمله خواهد کرد. ترامپ با حذف توافق هسته‌ای هم به دنبال خنثی کردن دستاوردهای دولت اوباما است و ایران را به طور خاص هدف قرار داده است.

زنگنه افزود: تلاش برای تغییر رژیم، یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌های دولت آمریکا است. جان بولتون و برخی دیگر چنین چیزی می‌گویند و گمان می‌کنند می‌توانند نظام ایران را تغییر دهند، اما با مقاومت ما، آنها خیلی زود درمی‌یابند که این کار غیرممکن است. مردم ایران ممکن است در سختی‌های زیاد و از برخی مسائل نارضایتی باشند، اما آنها نمی‌خواهند همه چیز را تغییر دهند. این مساله غیرممکن است و آمریکایی‌ها آن را خیلی زود درک خواهند کرد.

بنابراین گزارش، زنگنه برای شرکت در نشست رسمی اول تیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت در وین به سر می برد.روسیه و عربستان می خواهند در نشست امروز پیشنهاد افزایش تولید نفت از ابتدای ماه ژوییه (10 تیر) را مطرح کنند به طوری که تولید اوپک و همپیمانان غیراوپک از تاریخ یاد شده به میزان 500 هزار تا 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.ایران، ونزوئلا و عراق با این پیشنهاد مخالفند و تهران اعلام کرده است که با حمایت بغداد و کاراکاس این پیشنهاد را وتو خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ