کد خبر: ۸۴۵۱۲
۱۸:۸ - ۱۳۹۷/۴/۱

اذعان مدیر توتال به ریسک سرمایه گذاری در ایران و عدم حق معامله

اذعان مدیر توتال به ریسک سرمایه گذاری در ایران و عدم حق معامله

مدیر ارشد اجرایی توتال گفت: اداره یک شرکت بین‌المللی بدون دسترسی به تامین مالی یا سهامداری آمریکا غیر ممکن و این واقعیت جهان است که ما حق معامله با ایران را نداریم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پاتریک پویانه در سمینار اوپک به سی ان بی سی گفت: یک شرکت بین‌المللی مانند توتال وجود ندارد که بتواند در هر کشوری با وجود تحریم‌های ثانویه کار کند. ما این حق را نداریم. این واقعیت جهان است.ممکن است موضع من با موضع رهبران اروپایی سازگار نباشد. اتحادیه اروپا تلاش می‌کند تا با تصویب قوانینی با هدف حمایت از شرکت‌های این اتحادیه که مبادلات تجاری با ایران دارند، توافق هسته‌ای را نجات دهد با این حال باید واقع بین باشم و با واقعیت روبرو شوم.

وی افزود: سرمایه جهان اکنون در دست آمریکاست... آیا درست است در این جهان آمریکا (از این سرمایه) ... برای اعمال برخی قوانین برای دیگر کشورها استفاده می کند؟ این یک بحث است.آمریکا می‌تواند تصمیم بگیرد من نتوانم به هیچ تامین مالی امریکا دسترسی داشته باشم... اجازه بدهید واضح بگویم، اداره یک شرکت بین المللی نظیر توتال بدون دسترسی به تامین مالی آمریکا یا سهامداری آمریکا، غیرممکن است.

پویانه گفت: بانک‌های آمریکایی در حدود 90 درصد فعالیت های تامین مالی این شرکت مشارکت دارند و حدود 30 درصد سهام این شرکت متعلق به سرمایه گذاران آمریکایی است. بیش از 10 میلیارد دلار از سرمایه توتال در فعالیت‌هایی در آمریکا است در مقایسه، توتال کمتر از 40 میلیون یورو یا حدود 46 میلیون دلار در پروژه عظیم پارس جنوبی هزینه کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ