کد خبر: ۸۴۵۴۸
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۴/۲

گزارش رسانه خارجی از حضور زنان در ورزشگاه آزادی پس از ۴۰ سال

گزارش رسانه خارجی از حضور زنان در ورزشگاه آزادی پس از ۴۰ سال

یک رسانه خارجی از حضور زنان ایرانی در ورزشگاه آزادی پس از ۴۰ سال گزارش داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از یورونیوز، ناصر محمودی فرد مدیر مجموعه ورزشی آزادی همزمان با شروع مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه از آماده شدن زیر ساخت‌های لازم برای نمایش زنده مسابقات جام جهانی فوتبال در ورزشگاه آزادی تهران خبر داده بود.

به این ترتیب،با نصب نمایشگر ۱۲۰۰ مترمربعی و انجام هماهنگی‌های مورد نیاز برای فروش اینترنتی بلیت، امکان حضور آزادانه زنان و مردان برای تماشای بازی تیم‌های ایران و اسپانیا فراهم شد.با توجه به استقبال بالا از فروش بلیت مشاهده زنده این مسابقه، دو برابر تعداد اعلام شده اولیه یعنی در مجموع ۲۰هزار بلیت فروخته شد.

اما پس از ورود نفرات اولیه تماشاچیان زن و مرد،خبرآنلاین اعلام کرد: در اقدامی عجیب تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی را از محل خارج کردند و درب استادیوم نیز پلمپ شد.بنا بر گمانه‌زنی ها این اقدام توسط نیروی انتظامی و با حکم دادستانی صورت گرفته بود. در پی این اقدام هوادارانی که برای حضور در ورزشگاه آزادی بلیت تهیه کرده بودند از ترک این محل امتناع کردند و مقابل درب آن تجمع کردند.

بلافاصله یک منبع مطلع در دادستانی اعلام کرد: متولی این کار استانداری تهران است و دادستانی تهران هیچ ممانعتی برای پخش بازی به عمل نیاورده است.در مقابل محسن نسج همدانی معاون امنیتی استانداری تهران به ایلنا گفت: خوشبختانه مشکل حضور خانواده‌ها در ورزشگاه حل شده و مردم می‌توانند به ورزشگاه آزادی مراجعه کنند.علت ممانعت اولیه از حضور هواداران فوتبال در ورزشگاه آزادی ناهماهنگی ادارای بوده است.

پلیس تهران نیز بلافاصله اعلام کرد: با برقراری امنیت لازم برای مشاهده خانوادگی مسابقه فوتبال دو تیم ایران و اسپانیا، با پخش زنده این بازی در نمایشگر ورزشگاه آزادی موافقت کرده است.

بدین ترتیب برای اولین بار پس از ۴۰ سال درهای ورزشگاه ۱۰۰ هزارنفری آزادی برای ورود آزادانه زنان ایرانی باز شد.در طول ۲۰ سال گذشته کارزارهای بسیاری برای احقاق حق زنان برای ورود آزادانه به ورزشگاه های فوتبال تلاش کرده‌اند و از این منظر رخداد امروز یک موفقیت برای آنان محسوب می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ