کد خبر: ۸۴۶۰۲
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۴/۳

خشم پوتین از خوشحالی دو بازیکن سوئیس در دیدار با صربستان

خشم پوتین از خوشحالی دو بازیکن سوئیس در دیدار با صربستان

رئیس‌جمهور روسیه از نحوه خوشحالی دو بازیکن سوئیس در دیدار برابر صربستان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه عصبانی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ‌به ‌نقل از آس، در یکی از بازی‌ها هواداران روس فریاد زدند "کوزوو، صربستان است". این شعار یکی از معدود حرکت‌های سیاسی بود که در جام جهانی دیده شد. روس‌ها مخالف آزادی کوزوو هستند و پوتین اصلی‌ترین متحد صربستان است. به‌همین‌خاطر خوشحالی جنجالی ژاکا و شکیری پس از گل‌هایشان مقابل تیم‌ ‌ملی فوتبال صربستان در این کشور سروصدا ایجاد کرد.

جمعه‌شب در دیدار دو تیم‌ ‌ملی فوتبال سوئیس و صربستان، این بازیکنان پس از گلزنی «بال‌های عقاب» را به نمایش گذاشتند (به پرچم آلبانی اشاره کردند) تا این حرکتشان در تمام جهان انعکاس پیدا کند. خانواده‌ آلبانیایی – کوزوویی ژاکا و شکیری تنها دو خانواده‌ از ‌هزاران نفری هستند که در جنگ مجبور شدند به سوئیس پناهنده شوند.

آنها سپس به تابعیت سوئیسی در‌آمدند. بااین‌حال احساس خود را به کشورشان پنهان نکردند. حرکت دو بازیکن سوئیسی در جام جهانی و نمایش آن در کشور روسیه جنجالی بود و باعث خشم مردم این کشور به‌ویژه ولادیمیر پوتین شد. رئیس‌جمهور روسیه در مراسم افتتاحیه دو ‌دقیقه صحبت کرد و به هواداران خارجی خوشامد گفت‌ و از آنها خواست از این جشن در صلح لذت ببرند. بااین‌حال همه‌چیز برخلاف تصور پیش رفت و حرکت بازیکنان سوئیسی خشم صرب‌ها و روس‌ها را برانگیخت. باید دید میزبان برای اینکه دوباره چنین اتفاقاتی در جریان جام جهانی رخ ندهد، چه تدابیری خواهد اندیشید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ