کد خبر: ۸۴۶۱۶
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۴/۳

پیش بینی مدیرعامل بورس از رونق تابستانی بازار سهام

پیش بینی مدیرعامل بورس از رونق تابستانی بازار سهام

مدیرعامل بورس تهران ضمن اعلام تفاوت بازار سرمایه با بازارهای سکه و ارز، نوید رونق تابستانی را پیش بینی کرد و گفت: فرصتی مناسب برای هدایت منابع مالی سرگردان و و پذیرش شرکتهای جدید در پیش است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسن قالیباف اصل به سنا گفت: تفاوت بازار سرمایه با بازارهای دیگر همانند سکه و ارز که بعضا به شکل کاذب رشد کرده و موجب جلب توجهات می شوند، در اثرگذاری آن است.بازار سهام مکانی برای تامین مالی فعالیت های مولد اقتصادی و رشد اشتغال در جامعه است که این موضوع به عنوان وجه تمایز اصلی آن از بازارهای رقیب مطرح می شود.

وی توضیح داد: رشد قیمت ها در بازار سرمایه به مفهوم رشد و بالندگی بنگاه های اقتصادی است و این امر موجب ارتقای توسعه اقتصادی می شود اما رشد نرخ بازارهایی نظیر مسکن، ارز و طلا به مفهوم افزایش تورم است و رهاورد چندانی برای اقتصاد نمی تواند داشته باشد. با این وجود باید سمت و سوی تمام سیاست های کلان در راستای تقویت بازار سرمایه باشد.

این مقام مسئول با اشاره به ارتقای فعالیت بازار سهام افزود: بورس تهران در سال های گذشته با سرعت قابل توجهی در مسیر توسعه و سازندگی فعالیت داشته است. وجود بیش از 11 میلیون کد سهامداری، 325 ناشر فعال در قالب 38 صنعت، ارزش بازاری بالغ بر 420 هزار میلیارد تومان از دستاوردهای مهم این بازار است.وجود ابزارهای معاملاتی متنوع برای طیف گسترده ای از سرمایه گذاران، باعث می شود افراد با ریسک و بازده انتظاری، امکان فعالیت در ابزار های مختلف داشته باشند.

قالیباف اصل ادامه داد: ابزارهایی مانند سهام، اوراق بدهی، صندوق های قابل معامله، اوراق آتی و اختیار خرید و فروش، صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت، می توانند درآمد متغیر و مختلط را برای سهامداران به همراه داشته باشند.متغیرهای عملکردی بورس در 3 ماهه اول سال، ثبت رکوردهای معاملاتی و بازدهی قابل توجه، نوید بخش رونق بهاری در فصل تابستان است. لذا روزهای پیش رو، فرصتی مناسب برای هدایت منابع مالی سرگردان به سمت بورس و تامین مالی توسط ناشران و هلدینگ های بـــزرگ سرمایه گذاری از بورس و پذیرش شرکت های جدید در بورس تهران است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ