کد خبر: ۸۴۶۳۳
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۴/۴

مدیرعامل بورس کالا : بازار معاملات آتی به بازار سکه خط نمی دهد

مدیرعامل بورس کالا : بازار معاملات آتی به بازار سکه خط نمی دهد

مدیرعامل بورس کالا شائبه خط دهی بازار آتی به بازار سکه را رد کرد و گفت : در ادبیات اقتصادی و پژوهش های مختلف، بازار مشتقه بر بازار نقد اثری نمی گذارد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حامد سلطانی نژاد در گفت و گو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: بازارهای آتی و مشتقه در ادبیات مالی و در تمامی کشورهای دنیا با هدف مدیریت بهتر روی نوسانات بازار نقد راه اندازی می شود و به طور کلی محلی برای حضور سفته بازان و پوشش دهندگان ریسک نوسانات هستند.

وی افزود: بدون شک در این بازار بجای معامله کالا موقعیت خرید یا فروش کالا با پولی که از طرف خریدار و فروشنده نزد اتاق پایاپا به عنوان وجه تضمین گذاشته می شود مورد داد و ستد قرار می گیرد. جالب اینکه در بازارهای مشتقه 99 درصد معاملات منجر به تحویل نمی شود. بنابراین در ادبیات اقتصادی و پژوهش های مختلف این موضوع که بازار مشتقه بر بازار نقد اثر می گذارد کاملا رد و مسئله مورد اثبات در این میان اثرگذاری بازار نقد بر بازار مشتقه است.

سلطانی نژاد تاکید کرد: کالا در بازار نقد و معاملات نقدی مورد داد و ستد قرار می گیرد و در بازار مشتقه فقط موقعیت های تحویل کالا مورد مبادله قرار می گیرد و بخش قابل ملاحظه ای از این قرارداد ها منجر به تحویل نمی شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ