کد خبر: ۸۴۶۳۸
۱۲:۴ - ۱۳۹۷/۴/۴

سنگ اندازی جدید ترامپ در رویای بزرگ چین

سنگ اندازی جدید ترامپ در رویای بزرگ چین

ترامپ قصد دارد با ممانعت از خرید سهام شرکت های فناوری آمریکایی و کاهش صادرات محصولات فناوری در رویای بزرگ چین سنگ اندازی کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد: ترامپ قصد دارد بسیاری از شرکت های چینی را از سرمایه گذاری در بخش فناوری آمریکا منع کرده و اجازه صادرات بیشتر فناوری به چین را ندهد.

این تدابیر جدید محدودکننده قرار است تا پایان هفته جاری اعلام شود و هدف اصلی واشنگتن از اعمال این محدودیت ها، مقابله با ایده ساخت چین 2025 است. طرحی که چین قصد دارد با اجرای آن به کشوری پیشرو در زمینه فناوری جهان تبدیل شود.

وزارت خزانه داری آمریکا در حال تدوین قوانینی است تا مانع از خریداری سهام شرکت های فناوری آمریکایی از سوی شرکت هایی شود که حداقل 25 درصد مالکیت آنها در اختیار چینی هاست.

رویترز نیز محدودیت سرمایه گذاری شرکت های چینی در بخش فناوری آمریکا را تایید کرده است.

از سوی دیگر شورای امنیت ملی و وزارت بازرگانی آمریکا نیز در حال بررسی طرح های مشترکی هستند تا صادرات فناوری به چین را به شدت محدود کرده و کنترل های بیشتری را علیه صادرات فناوری اعمال کنند.

پس از اعلام این گزارش شاخص بورس آمریکا بیش از 0.5 درصد افت کرد .

طی هفته های اخیر تنش های تجاری بین آمریکا و چین به شدت بالا گرفته و آمریکا قصد دارد از اوایل جولای تعرفه های جدیدی را علیه 34 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی اعمال کند. پکن نیز تهدید کرده تدابیر تلافی جویانه ای را اتخاذ می کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ