کد خبر: ۸۴۶۴۱
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۴/۴

کاهش بی سابقه ارزش ریال و بی نتیجه بودن دلار تک نرخی
رویترز اعلام کرد:

کاهش بی سابقه ارزش ریال و بی نتیجه بودن دلار تک نرخی

احتمال اعمال تحریم‌های جدید آمریکا، مشکلات مالی بانک‌ها و تقاضای بیش از اندازه ، منجر به کاهش بی سابقه ارزش ریال شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، ارز پول ایران (ریال) کاهش بی‌سابقه‌ای را در بازارهای غیررسمی این کشور نسبت به دلار رقم زد. تداوم کاهش ارزش ریال به دنبال ترس و نگرانی از تحریم‌های آمریکا پس از خروج ترامپ از برجام اتفاق افتاده است. در حال حاضر دلار در بازار غیررسمی ایران 8700 تومان معامله می‌شود که نسبت به روز پنجشنبه آخرین روز کاری در ایران که 7550 تومان بود بود افزایش 1150 تومانی داشته است.

ارزش ریال ماه ها به دلیل تضعیف اقتصا ، مشکلات و گرفتاری‌های مالی در بانک‌ها و تقاضای بیش از اندازه در ایران به دلیل ترس و نگرانی از خروج ترامپ از برجام و احتمال اعمال تحریم‌های جدید افزایش یافته است و آنها گمان می‌کنند این تحریم‌ها می‌تواند صادرات نفت و دیگر کالاها را کاهش دهد.قرار است برخی تحریم‌ها علیه ایران در سه ماه آینده منتهی به 6 آگوست و بخش قابل توجهی از آن که صنعت نفت را نیز شامل می‌شود طی 6 ماه آینده منتهی به 4 نوامبر اجرایی شود.

ارزش ریال در ماه می که ترامپ خروج از برجام را اعلام کرد 6500 تومان بود و اکنون به رقم 8700 تومان رسیده است.مقامات ایران در ماه آوریل طی اقدامی برای جلوگیری از کاهش ارزش ریال نظام تک نرخی را پیاده کرد و هر دلار را 4200 تومان قیمت‌گذاری کرد و خرید و فروش ارز را در بازارهای غیررسمی ممنوع اعلام کرد. اما به رغم این اقدامات بازارهای غیررسمی همچنان رواج دارد و به قیمت‌های بالا معامله می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ