کد خبر: ۸۴۶۸۹
۱۳:۴ - ۱۳۹۷/۴/۵

گواهی سکه بورس کالا باعث مدیریت واقع بینانه بازار‌ها می شود
نماینده مجلس:

گواهی سکه بورس کالا باعث مدیریت واقع بینانه بازار‌ها می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با مثبت ارزیابی کردن انتشار اوراق گواهی سکه گفت: می‌توان از طریق بورس در بازار کالا‌های مختلف مدیریت واقع بینانه ایجاد کرد تا به جای سوق نقدینگی به سمت سکه و ارز به نفع کلیت اقتصاد هدایت شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،تقی کبیری با مثبت ارزیابی کردن همکاری بانک مرکزی و بورس کالا برای انتشار اوراق گواهی سکه به میزان گفت: می‌توان از طریق بورس در بازار کالا‌های مختلف از جمله سکه، مدیریت واقع بینانه و متناسب با تقاضای جامعه ایجاد کرد، به این ترتیب استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه، فشار‌ها را در حوزه اقتصادی و بازار کالا‌ها کنترل می‌کند، باید در این دوران حساس از بازار سرمایه و به خصوص بورس بیش از گذشته بهره برد.

وی افزود: مشکلات عدیده‌ای در مدیریت اقتصاد داریم که یکی از آن‌ها مدیریت نادرست نقدینگی در میان مردم است چرا که برنامه مدون میان و بلندمدتی نداریم از این رو استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه در این زمینه مثبت ارزیابی می‌شود.این نقدینگی به دلایل خاص و در زمان‌ها و موقعیت‌های خاص به سمتی هدایت می‌شود که مشکلاتی را هم به دنبال دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از بازار‌هایی که می‌تواند به جذب این نقدینگی کمک کرده و سرمایه‌ها را به درستی به سمت اقتصاد مولد هدایت کند، بازار سرمایه است بطوری که به کمک ظرفیت‌های موجود در بازار سرمایه می‌توان نقدینگی را به جای سوق یافتن به سمت بازار‌های سرمایه‌ای همچون سکه به سمت این بازار هدایت کرد.

کبیری با توجه به ضرورت آسیب شناسی نگهداری کالا‌های پر تقاضا در جامعه گفت: نگهداری کالا‌هایی مثل ارز، سکه و طلا تبعات بسیاری در جامعه خواهد داشت و یکی از راهکار‌های بازار سرمایه این است که به جای سوق نقدینگی به سمت کالا‌هایی مثل سکه و ارز، آن را در جامعه به سمتی هدایت کند که به نفع کلیت اقتصاد باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ