کد خبر: ۸۴۷۱۰
۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۴/۶

بازگشایی امروز نماد
عضو شورای عالی بورس و رئیس سازمان بورس خبر دادند:

بازگشایی امروز نماد "های وب" با شرایط خاص و امکان باز خرید سهام

عضو شورای عالی بورس و رئیس سازمان بورس از بازگشایی امروز نماد "های وب" با شرایط خاص و امکان باز خرید سهام این شرکت در پایان ساعت معاملات خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، درحالی نماد "های وب" از آذر سال گذشته به دلیل تعیین تکلیف صورت های مالی سه ساله و حل و فصل چالش مربوط به نحوه شناسایی درآمد قراردادهای USO بسته مانده که طی هفته های اخیر که بازار سهام با بهبود و افزایش قیمت ها و متغیرها روبرو شده ، عده زیادی از سهامداران آن خواهان بازگشایی نماد شده بودند.

این موضوع که با حاشیه هایی چون برنامه تجمع برخی سهامداران حقیقی و ... همراه شده بود ، در نهایت به شورای عالی بورس کشیده شد و حسین عبده تبریزی یکی از اعضاء شورا به بورس پرس گفت: طبق مصوبه شورای عالی بورس، مقرر شده امروز برای مدت کوتاهی نماد شرکت در بورس باز شود تا آن دسته از سهامداران نیازمند به فروش ، قادر به انجام باشند.

وی ادامه داد: این تصمیم به دلیل اعلام حسابرس مبنی بر امکان ارایه گزارش های لازم تا 25 تیر و نیاز سهامداران به معامله گرفته شده و ساز و کار آن توسط بورس مشخص خواهد شد.

در این رابطه شاپور محمدی رئیس سازمان بورس هم پیرامون آخرین اقدام‌ صورت گرفته در مورد رفع ابهام ناشر داده‌گستر عصر نوین به فارس گفت‌: فرایند تکمیل مستندات و رفع ابهام در گزارش‌های مالی این شرکت در حالی ادامه دارد که برای حمایت از سهامداران این شرکت از امروز چهارشنبه 6 تیر  97 پس از پایان ساعات معاملات و براساس ساز و کاری مشخص، امکان بازخرید سهام از سوی بازارگردان سهامدار عمده فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه مکانیزم مظنه قیمت و همچنین حجم سهام قابل بازخرید از سوی سهامدار عمده به زودی از طریق بورس تهران اعلام خواهد شد، گفت: با توجه به توقف طولانی‌مدت نماد معاملاتی "های‌وب" و لزوم رفع ابهام‌ها از صورت‌های مالی این ناشر خوش‌بختانه شورای عالی بورس تصمیم گرفت تا خارج از ساعات نقل و انتقال سهام با توافق سهامدار عمده امکان بازخرید سهام برای سهامداران فراهم باشد.

محمدی با بیان اینکه با توجه به باقی ماندن ابهام‌ها همچنان نماد معاملاتی های‌وب در ساعات رسمی معاملات متوقف باقی خواهد ماند از ساز و کار عرضه گواهی‌های ارزی در بورس تهران و تهیه دستورالعمل‌های مورد نیاز برای آن خبر داد و گفت: با توجه به ساختارهای موجود در بازار سرمایه امکان انجام معاملات توافقی گواهی ارزی در بورس تهران ظرف مدت یک هفته فراهم خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ