کد خبر: ۸۴۷۳۷
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۴/۶

نقش بورس کالا در کشف قیمت واقعی و تعادل التهاب بازار
نماینده مجلس مطرح کرد:

نقش بورس کالا در کشف قیمت واقعی و تعادل التهاب بازار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن اعلام مزایای عرضه زعفران در بورس کالا گفت: بورس محلی است که خصوصا در زمان التهاب بازارها می توان محصولات مختلف را بر مبنای کشف قیمت واقعی معامله کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی به ایلنا گفت: بورس کالا بهترین ابزار برای کشف واقعی قیمت ها و جلوگیری از قیمت های کاذب است به خصوص در شرایطی که بازارها با التهاب روبه رو می شود باید از این بورس بیش از گذشته بهره ببریم.در بورس کالا عرضه و تقاضا در کشف قیمت محصولات دخیل است و قیمت ها براساس واقعیت های اقتصادی تعیین می شود. به این ترتیب با توجه به شفافیت موجود در بورس، امکان تنظیم بازار و جلوگیری از حبابی شدن قیمت ها به مراتب آسان تر از هر بازاری است.

وی به عرضه زعفران در بورس کالا اشاره کرد و گفت: سلامت خرید و فروش و کشف قیمت واقعی این محصول را تضمین کرده است.زعفران جزو محصولاتی است که می تواند ارزآوری به همراه داشته باشد اما متاسفانه شاهد صادرات فله ای این محصول در بازارهای جهانی هستیم، برهمین اساس عرضه زعفران در بورس کالا می تواند در کنار کشف قیمت از صادرات فله ای این محصول نیز که توجیه اقتصادی ندارد، جلوگیری کند.

این نماینده مجلس با تشریح اهمیت تولید زعفران گفت: طلای سرخ تنها محصولی است که یکسال کاشته می شود و سال ها قابلیت برداشت دارد و این از مزایای زعفران است که سایر محصولات از آن برخوردار نیستند. همچنین این محصول تقریبا در بیشتر شرایط آب و هوایی امکان تولید دارد و به آب کمی هم در روند تولید نیاز دارد.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به ارزآوری بالای زعفران افزود: دولت باید در حوزه کشاورزی به بسته بندی و عرضه تمامی محصولات در بورس توجه ویژه ای داشته باشد. امیدواریم با حمایت کشاورزان بتوانیم از طریق بورس کالا محصول با کیفیت را با تضمین سلامت و کیفیت آن تولید و به خریداران داخلی و خارجی عرضه کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ