کد خبر: ۸۵۷۵۱
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۴/۸

روحانی:دولت استفعا نمی دهد/ سه راه پیش پای ملت و وظیفه بزرگ مسئولان

روحانی:دولت استفعا نمی دهد/ سه راه پیش پای ملت و وظیفه بزرگ مسئولان

رئیس‌جمهور با اعلام سه راه پیش پای ملت و اینکه همه در کنار هم تا روز آخر دولت دوازدهم به عهدمان وفا می‌کنیم، گفت: اگر کسی فکر می‌کند دولت استعفا می‌دهد، اشتباه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، حسن روحانی در مراسم هم‌ اندیشی مدیران اجرایی گفت: الان سه راه پیش پای ملت ایران است.  اول در برابر آمریکا تسلیم شویم و هر آنچه ترامپ می‌گوید بپذیریم، این راه را هیچ عاقل و وطن‌پرستی و ایرانی در برابر فشار، ظلم، سخن نابه‌جا، در برابر توهین نمی‌پذیرد، اگر بپذیریم به معنای پایان عزت تاریخی ملت ایران است، فکر نمی‌کنم یک نفر از 81 میلیون نفر رأی این را داشته باشد که در برابر متجاوز، دروغ‌گو، توهین‌کننده به ملت ایران سرخم کنیم و تسلیم شویم.

وی ادامه داد: راه دوم این است که در برابر آمریکا به ایستیم، اما دعوا و اختلافات درونی را هم ادامه دهیم، یکی بگوید برجام خوب بود، یکی بگوید بسیار بد بود، یکی بگوید هیچ بود، دیگری بگوید اگر هیچ بود چرا ناراحتی،الآن موقع این حرف‌هاست؟ می‌شود روبه‌روی هم بایستیم و در داخل دعوا کنیم، می‌شود یک عده هم مطالبات مردم را هر روز بالا ببرند، می‌شود گفت شرایط بسیار عادی است، چرا سکه و ارز و بازار اینچنین می‌شود، دعواهای داخلی را بیشتر کرد و به دولت توهین کنیم، خدای ناکرده دولت هم به دیگران توهین کند. نتیجه چه می‌شود؟ نتیجه این می‌شود که این مقاومت با بالاترین هزینه برای مردم ایران و بالاخص برای فقرا و برای اقشار کم‌درآمد بالاترین هزینه را مردم پرداخت می‌کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: باید در تاریخ به ملت، به مردم و به خدا پاسخ بدهیم، می‌توانیم این کار را بکنیم و در هر فضایی روبه‌روی هم بایستیم، یعنی ایستادن در برابر آمریکا با بالاترین هزینه، وضع ما بدتر می‌شود، وحدت شکننده‌تر می شود، اقتصاد و فرهنگ بدتر می‌شود.

روحانی گفت: راه سوم این است که تسلیم در برابر آمریکا نمی‌شویم، عزت‌مان را حفظ می‌کنیم و آمریکا را به زانو در می‌آوریم و ملت ایران مثل همیشه تاریخ سربلند خواهند بود و زورگویان خواهند فهمید راه غلطی را انتخاب کردند، راه سوم، راهی است که ما با کمترین هزینه مقاومت می‌کنیم، هزینه باید پرداخت کنیم اما کمترین هزینه توقعات را کاهش می‌دهیم.

وی افزود: اگر کسی فکر می‌کند دولت می‌ترسد،‌ استعفا می‌کند و یا کنار می‌رود، اشتباه می‌کند. همه در کنار هم تا روز آخر دولت دوازدهم به عهدمان وفا می‌کنیم و امانت‌دار مردم هستیم و تا پای جان و آبرو و حیثیت با افتخار می‌ایستیم هیچ ترس و هراسی نداریم، اما شرط این است که اول باید فشار را تحمل کنیم، اگر می‌خواهیم بگوییم روز سختی و فشار است، اما برای دیگران است، حتما شکست می‌خوریم.

روحانی تنظیم بازار را در شرایط کنونی، وظیفه بزرگ بر دوش مسئولان دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا قیمت‌گذاری‌ها با مرکزیت انجام شود و این اولین وظیفه دولتی‌هاست تا قیمت محصولاتی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد را به طور دقیق مورد نظارت قرار دهند تا اجناس گران عرضه نشود. باید امور شرکت‌ های دولتی مورد بررسی قرار گرفته و اجازه ندهیم مردم در فشار باشند. تنظیم بازار امروز یک رکن بزرگ برای کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ