کد خبر: ۸۵۷۸۱
۱۰:۲ - ۱۳۹۷/۴/۹

سه طرح برای بهبود شرایط اقتصادی و امیدوار به بهبود مالی بانکها
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

سه طرح برای بهبود شرایط اقتصادی و امیدوار به بهبود مالی بانکها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام سه ماموریت صحن به این کمیسیون به بهبود وضعیت مالی بانک ها با اجرای طرح ساماندهی نظام بانکی امیدوار شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به سه ماموریت صحن به کمیسیون اقتصادی به خانه ملت گفت: یکی از مباحثی که کمیسیون پیگیر آن است استقلال بانک مرکزی است، در این زمینه اختلافات جدی و با سابقه ای بین مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام به وجود آمده و برای استقلال بانک مرکزی باید مسیر را از ابتدا مسیر را طی کرد.

وی افزود: مجلس سال گذشته موضوع را پیگیری کرد اما شورای نگهبان با تطبیق مصوبه مجلس با قانون اساسی و شرع طرح را تایید نکرد و در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیمات بدتری گرفته شد و استقلال بانک مرکزی کمرنگ تر شد.در قانون جدید این موارد اصلاح شده و در قالب اصلاح قانون بانک مرکزی موضوع را پیگیری می کنیم تا آخر سال در صحن علنی تصویب و نهایی شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: بحرینی به عنوان رئیس کمیته پول و مالی کمیسیون پیش نویس طرح ایجاد بانک توسعه ای را نهایی کرده و پیشنهاداتی در زمینه استفاده از صندوق توسعه ملی نیز ارائه شده تا در نهایت با رایزنی با دولت ایجاد بانک علنی شود.در زمینه ایجاد بانک توسه ای بحرینی با سیف و کرباسیان نشست داشتیم و قرار است با جهانگیری نیز در این زمینه رایزنی شود.

پور ابراهیمی در خصوص طرح ساماندهی نظام بانکی گفت: مرکز پژوهش های مجلس گزارشی از نحوه ساماندهی نظام بانکی ارائه کرده و تیمی برای جمع بندی طرح در نظر گرفته شده است. در این طرح به دنبال آن هستیم وضعیت بانک های داخلی از نظر تراز های مالی بهبود پیدا کند و مطالبات با برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت محقق شود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ