کد خبر: ۸۵۷۹۳
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۴/۹

ترکیه همچنان خریدار نفت ایران خواهد بود

ترکیه همچنان خریدار نفت ایران خواهد بود

وزیر اقتصاد ترکیه گفت: تصمیم آمریکا برای ممانعت هم‌پیمانان این کشور از خرید نفت ایران اهمیتی ندارد و خرید نفت از ایران را ادامه خواهیم داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،به نقل از راشاتودی، نیهات زیبکچی گفت: تصمیم آمریکا برای ممانعت هم‌پیمانان این کشور از خرید نفت ایران اهمیتی ندارد . تنها به تصمیم سازمان ملل متحد توجه خواهیم کرد و فراتر از آن منافع ملی را دنبال می‌کنیم. به ایران که دوست ما است توجه می‌کنیم تا با اقدامات ناعادلانه مواجه نشود. 

اوایل این هفته وزارت امور خارجه آمریکا از همه هم‌پیمانان خواست تا خرید نفت از ایران را کاهش و یا حتی به صفر برسانند.البته در حال حاضر همه واردکنندگان نظیر ژاپن، کره جنوبی و هند و نیز کشورهای اروپایی گفتند آنها به خرید نفت از ایران ادامه خواهند داد. اتحادیه اروپا درباره این وضعیت ابراز نگرانی کرده است.

بنا به گفته اداره سازمان تنظیم بازار انرژی ترکیه در سه ماهه اول 2018 ترکیه نیمی از نفت خام موردنیاز این کشور را از ایران تأمین کرده است.

سازمان تنظیم بازار انرژی ترکیه همچنین اعلام کرد که میزان واردات نفت ترکیه در سه ماهه نخست 2018 در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته حدود 10 درصد کاهش پیدا کرده و به 8 میلیون و 444 هزار تن رسیده است.بیش از نیمی از کل واردات نفت خام ترکیه در این دوره از ایران وارد شده است.

با توجه به اهمیت صادرات نفت ایران به ترکیه مقامات این کشور صراحتاً علیه درخواست‌های آمریکا موضع‌گیری کردند. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ