کد خبر: ۸۵۸۸۶
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۴/۱۱

دسته گل تازه بانک ارزش آفرین با سقوط بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام
امروز بعد از دو سال توقف رخ داد:

دسته گل تازه بانک ارزش آفرین با سقوط بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام

نماد بانک دی بعد از دو سال توقف امروز باز شد و با سقوط بیش از ۵۰ درصدی سهام، این بانک وابسته به بنیاد شهید و شعاردهنده بانک ارزش آفرین اما دارای زیان انباشته ۴.۴ هزارمیلیارد تومانی، شوک تازه دیگری را وارد کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز که شاخص بورس با افزایش 1243 واحدی به حوالی کانال 110 هزار واحد نزدیک شد، نماد بانک دی باز شد تا این بانک وابسته به بنیاد شهید ، شوک تازه ایی را به سهامداران وارد کند.

براساس این گزارش، "دی" که با شعار "بانک ارزش آفرین" فعال است، در حالی از 30 تیر سال گذشته با توقف نماد روبرو بود که چند ساعت  قبل از برگزاری مجمع مربوط به سال مالی اسفند 95 در 19 اسفند از تحقق زیان سنگین 2 هزار و 109 ریالی (معادل 1.2 هزار میلیارد تومان و دو برابر سرمایه اسمی) خبر داد و با ایجاد شوک منفی ، موجب اعتراض سهامداران در مجمع شد.

این بانک 640 میلیارد تومانی و مشمول قانون 141 قانون تجارت، در ادامه و با انتشار گزارش صورت‌های مالی تلفیقی سال مالی قبل در اوایل تیر ، شوک منفی دیگری وارد و اعلام کرد طی 12 ماه سال قبل برای هر سهم 4 هزار و 653 ریال زیان معادل 2.9 هزار میلیارد تومان محقق کرده که نسبت به گزارش قبل و مربوط به سال مالی دو سال،  121 درصد بیشتر است. همچنین زیان انباشته و قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی بیش از 4.4 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

با این اوصاف نماد این بانک بعد از حدود دو سال امروز باز شد و طی آن هر سهم آن با سقوط بیش از 50 درصدی از 140 تومان 29 تیر 95 به حدود 70 تومان رسید تا به تنهایی 8 واحد بر شاخص فرابورس اثر منفی بگذارد و منجر به گلایه ها و اعتراضات سرمایه گذاران در فضای مجازی شود.

این شوک تازه در نتیجه داد و ستد بیش از 154 میلیون رخ داد و در برابر اقدام به فروش 824 حقیقی و 31 حقوقی ، 1320 حقیقی و 5 حقیقی حاضر به خرید شدند.

با این شرایط باید دید مدیران این بانک با زیان انباشته سنگین چه برنامه هایی را برای خروج از این وضعیت و بهبود شرایط ، عملی خواهند کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ