کد خبر: ۸۵۹۰۱
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۴/۱۲

برخی دولتی ها در افزایش قیمت سکه دست دارند/ بانک مرکزی تعطیل است ؟
نماینده مجلس:

برخی دولتی ها در افزایش قیمت سکه دست دارند/ بانک مرکزی تعطیل است ؟

نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد دولت به دلیل سکه 3 میلیون تومانی سکه گفت: از قرار برخی دولتی ها در افزایش قیمتها دست دارند و اگر بانک مرکزی را تعطیل کرده اند یا دوست ندارند اقدامی انجام دهند به مردم بگویند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به ورود سکه به کانال 3 میلیون تومانی به خانه ملت گفت: قرار بر این بود که فروش سکه در بورس کالا انجام شود اما به نظر می رسد عده ای نمی خواهند قیمت سکه کاهش یابد. یعنی تعمدی درکار است . همه اقتصاددان ها در زمینه قیمت ارز و سکه منطق عملی و فنی پیدا نمی کنند و همه دراین زمینه گیج هستند.

وی درباره حبابی بودن قیمت ها توضیح داد: حبابی بودن قیمت ها به این معنا است  که اعداد و ارقام پفکی است و منطق و دلیلی برای گران شدن دلار و سکه وجود ندارد. این در حالی است که برای خروج از این بحران فرمول هایی وجود دارد اما اقدام نمی شود.ارائه سکه در بورس حداقل کاهش 30 درصدی قیمت را رقم می زند، جرات می خواهد کسی چنین موضوعی را مطرح کند اما اقتصاددان ها نیز بر این ادعا صحه گذاشتند و حتی می گویند درصد کاهش قیمت ها افزایش می یابد.

این نماینده مجلس با ایمان به کاهش قیمت سکه در بورس افزود: مشخص نیست در بانک مرکزی چه خبر است. اگر بانک مرکزی را تعطیل کرده اند یا دوست ندارند اقدامی انجام دهند به مردم بگویند کشور را رها کرده اند و امور را کنار گذاشته اند. در شرایطی قیمت سکه به کانال سه میلیون تومان وارد شده که مجلس خواهان تغییر گروه اقتصادی دولت است. معنی ندارد رئیس جمهور دستور شفاف سازی بدهد وزیری از آن  امتناع کند.

جعفرزاده ایمن آبادی با انتقاد از وضعیت واردات با ارز دولتی گفت: این مسخره است که دلار برای واردات گوشی و واردات لوبیا چیتی هزینه شده، ما تمام آبرو را برای دولت گذاشته ایم اما معلوم نیست گروه اقتصادی چه کار می کند، وضعیت گمرک و بانک مرکزی قابل پذیرش نیست.مجلس نگرانی وضعیت اقتصادی است،مردم انصافا حق دارند حرف بزنند و اعتراض داشته باشند، با شرایط اقتصادی حاکم حقوق ها نصف شده، بهم ریختگی، از هم پاشیدگی، گسستگی، بی برنامگی و بی انضباطی نشان از عدم تمایل برای حل مشکل در فضای اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه گفته می شود دست خارجی ها در فضای اقتصادی است، تاکید کرد: دشمن از شرایط اسفبار اقتصادی ایران خوشحال است اما خود مقصر این وضعیت هستیم و دلیل همه چی خارجی ها نیستند مقصران در ایران هستند.واقعا امید داشتیم سکه را در بورس کالا عرضه کنند اما متاسفانه دولت به وعده ها عمل نکرد، در همه حوزه های اقتصادی گله مند هستیم و دوست نداشتیم دولت را نقد کنیم، می خواستیم دست دولت را بگیریم با این حال احساس می کنیم آنها نمی خواهند وضعیت بهبود پیدا کند و عده ای تمایل به همین وضعیت دارند.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به وضعیت واردات کالاها گفت: به بخشی از دولت مشکوک هستم، به نظر می رسد بخشی از دولتی ها در افزایش قیمت ها دست دارند و مجلس برای بهبود امور تنها مانده چرا که دولت راغب به حل مشکل نیست و فقط حرف می زند در حالی که گفتار درمانی راه حل نیست و وقت سخنرانی نیست بلکه کار به عمل آید.قیمت سکه باید پایین بیاید نه نسبت به روز گذشته بکله باید به قیمت اولیه برگردد، اینکه درصدی کاهش یابد رضایت بخش نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ