کد خبر: ۸۵۹۱۳
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۴/۱۲

احتمال بعید وزیر ارتباطات از تخصیص دوباره دلار به گوشی همراه

احتمال بعید وزیر ارتباطات از تخصیص دوباره دلار به گوشی همراه

وزیر ارتباطات با بعید دانستن اختصاص دوباره دلار ۴۲۰۰ تومانی برای تامین گوشی همراه گفت: سازمان تعزیرات درحال پیگیری تخلفات است تا گوشی های وارداتی با دلار دولتی با قیمت منطقی فروخته شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدجواد آذری جهرمی ادامه تخصیص دلار دولتی به واردات گوشی همراه را بعید دانست و به خانه ملت گفت: یک دوره گذار برای به تعادل رسیدن قیمت ها در بازار وجود دارد و سیاست بازار درباره گوشی تلفن همراه به طور دقیق مشخص نشده است. بنابراین معلوم نیست کسانی که در صف خرید گوشی تلفن همراه قرار دارند، منتفع شوند یا خیر.

وی ادامه داد: درباره موجودی گوشی تلفن همراه مشکلی وجود ندارد.در تصمیمات کلان ستاد اقتصادی دولت موضوع شیوه اختصاص ارز به واردات گوشی تلفن همراه بررسی می شود و یکی از پیشنهادها این است که سقفی از قیمت گوشی تلفن همراه به وسیله ارز از طریق بانک مرکزی در قالب گروه دوم کالایی تامین اعتبار شود.

آذری جهرمی گفت: شفاف سازی در مسائل اقتصادی اگر همراه برخورد با متخلفان نباشد، نتیجه لازم را در پی ندارد.سازمان تعزیرات حکومتی در حال پیگیری تخلفات مربوط به گران فروشی گوشی های تلفن همراه است تا گوشی هایی که با ارز دولتی وارد شده اند، با قیمت منطقی به خریدار فروخته شوند.تنظیم بازار گوشی همراه برعهده وزارت ارتباطات نیست اما پیش بینی می شود بازار به تعادل برسد.

بنابراین گزارش،چند روز پیش وزارت ارتباطات با دستور وزیر فهرستی از شرکت های واردکننده گوشی تلفن همراه با دلار دولتی را منتشر کرد که بر پایه آن، 30 شرکت از این فهرست 40 بندی از آغاز سال 97 تا 29 خرداد ماه همه دلار تخصیصی را در مسیر قانونی آن صرف نکرده بودند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ