کد خبر: ۸۵۹۱۹
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۴/۱۲

گزارش مرکز آمار از تورم دو نرخی خانوار شهری در آخرین ماه بهار

گزارش مرکز آمار از تورم دو نرخی خانوار شهری در آخرین ماه بهار

مرکز آمار اعلام کرد: در خردادماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل برای خانوارهای شهری ١٠.٢ درصد و برای خانوارهای روستایی ۹.۹ درصد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،طبق اعلام مرکز آمار، در خرداد سال ٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای کل کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ١١٦.٢ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٩ درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارها ١٠.٢ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان ایلام (١٣.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان اردبیل (٦.٩ درصد) است. یعنی خانوارهای ساکن استان ایلام به طور متوسط ٣.٧ درصد بیشتر از میانگین کل و خانوارهای ساکن استان اردبیل به طور متوسط ٣.٣ درصد کمتر از میانگین کل نسبت به خرداد ٩٦ برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه کرده اند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ٩٧ برای خانوارها به عدد ٨.٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (١١.١درصد) و کمترین آن مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (٥.٩ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در خرداد ماه ٥.٢ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٢ واحد درصد افزایش نشان می دهد.

خانوارهای شهری

در این ماه عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ١١٦.١ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٧ درصد افزایش نشان می دهد.درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری ١٠.٢ درصد است.بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان همدان (١٤.٦ درصد) و کمترین آن مربوط به استان اردبیل (٦.٨ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد ٩٧ برای خانوارهای شهری به عدد ٨.٢ درصد رسید.

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان لرستان (١١.٤درصد) و کمترین آن مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (٦.١ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در خرداد ماه ٥.٣ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٢ واحد درصد افزایش نشان می دهد.

خانوارهای روستایی

در خرداد سال ٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی(١٠٠=١٣٩٥) به ١١٧.١ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٧ درصد افزایش نشان می دهد.درصد تغییر شاخص کل خانوارهای روستایی نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٩.٩ درصد است.بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای روستایی مربوط به استان کرمانشاه (١٤.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کرمان (٥.٦ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به خرداد برای خانوارهای روستایی به ٧.٩ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (١١.٤درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان وبلوچستان (٤.٧ درصد) است. شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان ها در خرداد ماه ٦.٨ درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.۲ واحد درصد افزایش نشان می دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ