کد خبر: ۸۵۹۴۲
۰:۱ - ۱۳۹۷/۴/۱۳

وعده تازه مدیرعامل سایپا با فروش قطعه سازان و پرداخت هفتگی 100 میلیاردی

وعده تازه مدیرعامل سایپا با فروش قطعه سازان و پرداخت هفتگی 100 میلیاردی

مدیرعامل سایپا در وعده ایی تازه از واگذاری شرکتهای قطعه ساز و پرداخت هفتگی 100 میلیارد تومانی به قطعه سازان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محسن قاسم جهرودی در نشست هم‌اندیشی قطعه سازان خودرو ، وضعیت کنونی این گروه را ناشی از ورود به حوزه هایی از جمله خرید اموال مازاد، سهامداری و قطعه سازی اعلام کرد و گفت: همه کسانی که گمان می کردیم شرکای تجاری مطمئنی برای ایران هستند زمزمه خروج از ایران سر داده اند که نشان می دهد آنچه باقی می‌ماند تولیدکنندگان داخلی هستند.

وی از آمادگی واگذاری زیرمجموعه های قطعه ان ساز خبر داد و گفت: هرچند قصد نداریم چوب حراج به دارایی ها بزنیم اما قطعه سازی را به خریداران با صلاحیت واگذار می کنیم.

وی با بیان اینکه سایپا با 430 هزار قطعه ساز به صورت مستقیم همکاری می کند، به قرار گرفتن قطعه های منفصله در فهرست تحریم های جدید اشاره کرد و گفت: در دور جدید تحریم ها، قطعه های منفصله در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته که نشان می دهد هدف آنها زدن اشتغال است. با توجه به چنین شرایطی نظرات را به وزیر صنعت ارایه و قطعه سازان مرتبط را به گروه یک کالایی منتقل کردیم که دلیل این اقدام خودکفایی 90 درصدی برخی از مجموعه ها بود.

این مقام مسئول در تشریح سیاست های حمایت از قطعه سازان گفت: تا حدود 50 روز، هفته ای 100 میلیارد تومان منابع مالی به قطعه سازان پرداخت خواهد شد که این رقم جدا از میزان پرداختی به صورت روزانه است. در حالی بر حمایت از تولید داخل تاکید داریم که نرخ سود تسهیلات به 27 درصد می رسد، فشار زیادی به قطعه سازان وارد می شود. براین اساس اطلاعات را به صورت شفاف در اختیار شورای رقابت قرار داده و درخواست افزایش قیمت را مطرح کرده ایم. در ابتدا با افزایش 1.25 درصدی نرخ ها موافقت شد که این میزان اندک، کمکی برای جلوگیری از افزایش زیان ها نکرد.

قاسم جهرودی افزود: تولید داخل فقط در زمان بحران هایی همچون تحریم مورد توجه قرار می گیرد در واقع نگاه به تولید داخل همواره ضعیف بوده است. هفته آینده مطالبات 120 روزه قطعه سازان کوچک و آسیب پذیر پرداخت و سعی می شود این مطالبات به 90 روز کاهش یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ