کد خبر: ۸۵۹۶۸
۱۳:۱ - ۱۳۹۷/۴/۱۳

افزایش قیمت با شمول ۹۷ درصدی واردات گوشی به ارز دولتی !
یک مقام مسئول خبر داد:

افزایش قیمت با شمول ۹۷ درصدی واردات گوشی به ارز دولتی !

یک مقام مسئول گفت: ۹۷ درصد از گوشی‌های تلفن همراه ترخیص‌شده در ۳ ماهه اول سال جاری با ارز دولتی وارد شده اما قیمت گوشی‌های موجود در بازار افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،یک مقام مسئول که خواست نامش فاش نشود به مهر گفت: متأسفانه با وجود آنکه ۹۷ درصد گوشی‌های وارداتی در سه‌ماهه اول سال جاری با ارز دولتی وارد شده‌اند اما قیمت گوشی‌های موجود در بازار افزایش چشمگیری داشته و بازار این کالا کاملا متلاطم بود.

وی با اشاره به لزوم رصد بازار از سوی دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان حمایت و سازمان تعزیرات ادامه داد: دستگاه‌های مسئول، کنترل و نظارتی بر نظام عرضه کالا ندارند و طبیعی است که تخصیص ارز یارانه‌ای به واردات، تبدیل به پروسه رانت‌خواری برای عده‌ای واردکننده شده‌ است.

بنابراین گزارش،سوم تیر بود که تعدادی از کسبه و فروشندگان گوشی همراه و تبلت بازار علاءالدین و چهارسو، به دلیل افزایش نرخ دلار و تخصیص‌نیافتن دلار 4200 تومانی برای واردات دست به اعتراض زدند. در پی این موضوع وزیر ارتباطات فهرستی از ۴۰ شرکت واردکننده گوشی همراه را اعلام کرد و گفت، از ابتدای سال ۹۷ تا ۲۹ خرداد، به ۴۰ شرکت واردکننده گوشی تلفن همراه ارز دولتی تخصیص داده شده است. رقم کل ارز اختصاص‌یافته به 40 شرکت مذکور 220.6 ‌میلیون‌ یورو بوده که تاکنون محموله‌هایی با مجموع رقم 75.2 میلیون‌ یورو با عاملیت 30 شرکت واردکننده از گمرک ترخیص شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ