کد خبر: ۸۵۹۷۵
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۴/۱۳

خبر نادرست نماینده مجلس درباره تصمیم آمریکا به ابطال 22 میلیارد دلار خانگی
یک کارشناس بانکی مطرح کرد:

خبر نادرست نماینده مجلس درباره تصمیم آمریکا به ابطال 22 میلیارد دلار خانگی

کارشناس ارشد بانکی سخنان نماینده مجلس و سیف برای جمع آوری دلارهای خانگی را بی اعتبار دانست و گفت: این اظهارات به دنبال آن است که مردم را تحریک کنند تا اگر دلار خانگی دارند، زودتر وارد بازار کنند تا به‌ این‌ترتیب قیمت دلار به گمان آنها کاهش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شرق، علیرضا محجوب در کنگره سراسری برند ملی، اقتدار ملی گفت: وزارت خزانه‌داری آمریکا با اعلام اینکه 22 میلیارد دلار ارز در دست مردم است، به دنبال باطل‌کردن این اسکناس‌ها است. این موضوع در صدر تصمیمات وزارت خزانه‌‌داری آمریکا است و ترامپ نیز به‌ جد آن را دنبال می‌کند که اگر به اطلاعات بنیادی برسد، ابتدا این اسکناس‌ها را مشکوک و بعد باطل اعلام کند. هدف آمریکا از این اقدام حادثه‌سازی است تا باعث ایجاد تجمع برای فروش دلار و پس‌دادن این پول‌ها بشود.

وی افزود: همه اتفاقات از زمانی آغاز شد که عده‌ای دلار 4200 تومانی دریافت کردند اما محصولات را بر‌اساس ارز 8000 تومانی به فروش رساندند. اولین واکنش‌های بازار در این زمینه مربوط به ابزار‌های منتهی به فضای مجازی، انواع گوشی‌ها و دستگاه‌های الکترونیک با واکنش وزیر ارتباطات نیز مواجه شد.

براساساین گزارش، عجیب نیست اگر یک نماینده بدون اطلاع از مسائل ارزی و صرفا برای ایجاد نگرانی در مردم و جذب دلارهای خانگی چنین سخنانی بگوید. آن‌ هم وقتی‌ که سیف قبلا یک بار این شوخی را جدی مطرح کرده بود. حرفی که کارشناسان از آن به‌ عنوان حرفی بی‌ معنی یاد می‌کنند.

پیش‌تر سیف برای آنکه مردم تشویق به سپرده‌گذاری ارزی شوند، گفته بود اسکناس‌های ارزی تاریخ انقضا دارد و ممکن است پس از گذشت دوره‌ای برخی از این اسکناس‌ها قابلیت خرید و فروش در بازار داخلی را نداشته باشد. این گفته که تا پیش‌از‌این مسبوق به سابقه نبود، گویی برای بیرون‌کشیدن دلارهای خانگی مردم مطرح شده است.

احمد حاتمی‌یزد با سیاسی‌خواندن این اظهارنظرها می‌گوید: این اظهار نظرها به دنبال آن است که مردم را تحریک کنند تا اگر دلار خانگی دارند، زودتر وارد بازار کنند تا به‌ این‌ترتیب قیمت دلار به گمان آنها کاهش پیدا کند. این حرف‌ها بی‌ مایه است و اعتباری ندارد. علاوه بر آنکه هیچ‌وقت آمریکا چنین چیزی را اعلام نکرده و اگر اطلاع درستی در این زمینه وجود داشته باشد، این بانک مرکزی است که باید واکنش نشان دهد و نه نماینده مجلس که از مسائل ارزی اطلاعی ندارد و مسئولیتی در این زمینه ندارد. قابل شناسایی نیست که دلار در کجا چاپ شده و چنین حرفی از اساس بی‌معنا است.

محسن قادری، کارشناس طلا و ارز با اشاره به اینکه نمی‌توان این حرف را پذیرفت، می‌گوید:‌ دلار نقدی ممکن است از هر کجای دنیا به ایران آمده باشد، نمی‌توان آن را شناسایی کرد و نمی‌توان به ‌صورت مستند اعلام کرد از کجا آمده تا به فکر ابطال آن باشیم. این سخن حرفی بی‌معناست با فرض پذیرش چنین اقدامی از سوی آمریکا، این اقدام برای آمریکا هزینه سنگینی دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ