کد خبر: ۸۷۰۳۶
۰:۱ - ۱۳۹۷/۴/۱۷

افزایش ۰.۷ درصدی تورم جهان به لطف جنگ تجاری آمریکا و چین

افزایش ۰.۷ درصدی تورم جهان به لطف جنگ تجاری آمریکا و چین

بررسی های اخیر نشان می دهد جنگ تجاری آمریکا و چین منجر به افزایش نرخ تورم تقریبا ۰.۷ درصدی در جهان می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، بررسی مدل شرکت مدیریت دارایی Picte بر اساس برآوردهای صندوق بین المللی پول نشان می دهد که اگر 10 درصد از تعرفه ها در قضیه جنگ تعرفه ای آمریکا به طور کامل به مصرف کنندگان انتقال پیدا کند، تورم جهانی در حدود 0.7 درصد افزایش پیدا می کند.  

همچنین کشورهای لوگزامبورگ، تایوان، اسلواکی، مجارستان و جمهوری چک آسیب پذیر ترین کشورها در برابر جنگ تجاری آمریکا - چین شناخته شدند. این بررسی نشان می دهد که صادرات لوگزامبورگ بیش از 70 درصد وابسته به زنجیره عرضه جهانی است. صنایع اصلی این کشور شامل بانکداری، خدمات اطلاعاتی، تولیدات فولاد و دیگر صنایع است. لوگزامبوگ دومین سرانه تولید ناخالص داخلی بالا را بعد از قطر دارد اما به شدت وابسته به تجارت است که این موضع لوگزامبورگ را آسیب پذیر در مواجه با جنگ تجاری می کند.

از سویی دیگر تایوان هاب فناوری و صنعت نیمه رسانا است و مکانی برای تولید کنندگان بزرگ الکترونیکی از جمله فاکس کان محسوب می شود. صادرات تایوان بیش از 60 درصد وابسته به زنجیره عرضه جهانی است.

همچنین کره جنوبی، سنگاپور، مالزی، ایرلند و ایسلند در میان 10 کشور اول جهان هستند که در معرض بیشترین خطر جنگ تجاری قرار دارند. تاثیر جنگ تجاری فراتر از مرزهای اقتصادی چین و آمریکا خواهد رفت. برای مثال، اقتصادی های باز مانند تایوان، کره جنوبی و سنگاپور در آسیا و از طرفی هم مجارستان، جمهوری چک و ایرلند در اروپا می توانند نسبت به آمریکا و چین آسیب پذیر تر باشند.

تاریخچه بازارهای مالی نشان می دهد برپا شدن موانع تجاری بر روی بازارهای سهام هم تاثیر منفی دارد و به طور کلی به گفته کریستین لاگارد رییس صندوق بین المللی پول، جنگ تجاری هیچ برنده ای ندارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ