کد خبر: ۸۷۰۳۸
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۴/۱۶

زنگنه : پیشنهاد نفتی اروپا به ایران راضی کننده نیست

زنگنه : پیشنهاد نفتی اروپا به ایران راضی کننده نیست

وزیر نفت در خصوص پیشنهاد نفتی اروپا به ایران گفت: هنوز این پیشنهاد را ندیدم اما همکاران وزارت امور خارجه آن را دیده و ظاهرا از جزییات آن هم خیلی راضی نبوده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بیژن زنگنه با بیان این که تاکنون تغییر عمده‌ای در میزان تولید و صادرات نفت ایران حاصل نشده است و در قبال اقدامات آمریکا، برنامه‌ها را پیش خواهیم برد گفت: به هرحال یک جنگ تجاری جریان دارد و در این میان، ما هم کارها را پیش ببریم و تاکنون تغییر عمده ای در میزان تولید و فروش نفت خام ایران حاصل نشده است.

وی افزود: هم اکنون تغییر عمده ای در میزان تولید و صادرات نفت ایران حاصل نشده و ایران در قبال اقدامات آمریکا، برنامه ها و سیاست ها را به پیش برده و خواهد برد.

این مقام مسئول همچنین در خصوص سیاست های آمریکا و اظهارات و توئیت های ترامپ در مورد اعمال فشار به برخی اعضای اوپک برای افزایش تولید گفت: اصل و اساس اوپک بر این است که بازار نفت، سیاسی نباشد و عوامل سیاسی در بازار دخالت نداشته باشند تا عرضه و تقاضا قیمت نهایی نفت را تعیین کنند اما برخی اقدامات سیاسی و بی ثباتی ها، موجب ایجاد نگرانی در بازار نفت و افزایش قیمت می شود و از جمله دستور توهین آمیز ترامپ به برخی اعضای اوپک که توهین به حاکمیت ملی کشورهای مستقل عضو این سازمان است موجب افزایش نگرانی ها در این بازار شده است.

زنگنه گفت: این روزها با اقدامات ترامپ، قیمت جهانی نفت هرروز بجز در برخی روزها بالا رفته است و اینکه وی به کشوری مستقل دستور می دهد که تولید را بالا ببرید چرا که من با پول اندکی که از شما می گیرم از شما محافظت کرده و امنیت را تامین می کنم ، این علاوه بر اینکه برای مردم این کشورها و حاکمیت ملی آنها بسیار توهین آمیز است، موجب بی ثباتی در بازار نفت هم می شود.

وی در خصوص افق پیش روی بازار جهانی نفت و صادرات ایران هم گفت: باید ببینیم در ماه های آتی چه تغییری حاصل می شود و بازار به کدام سو می رود اما تاکید می کنم که وزارت نفت و دولت در قبال اقدامات آمریکا، مقابله کرده و تمام تلاش را مصروف داشته و دارد تا بازار را حفظ کند.

وزیر نفت همچنین در خصوص پیشنهاد نفتی ارائه شده در بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا به ایران در مذاکرات اخیر گفت: البته من هنوز این پیشنهاد را ندیدم اما همکاران وزارت امور خارجه آن را دیده و ظاهرا از جزییات آن هم خیلی راضی نبودند چراکه ما از اتحادیه اروپا انتظار داریم مسئولیت را در حفاظت از برجام به انجام برساند.

زنگنه همچنین در خصوص موضع روحانی در قبال صادرات نفت ایران نیز گفت: بیانات و نظر روحانی کاملا روشن و شفاف بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ