کد خبر: ۸۷۰۴۶
۰:۶ - ۱۳۹۷/۴/۱۷

کشف ۴۰۰ پرونده قاچاق ارز ۲۵۰ میلیون دلاری در ۳ ماه
رئیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد:

کشف ۴۰۰ پرونده قاچاق ارز ۲۵۰ میلیون دلاری در ۳ ماه

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن اعلام توضیحاتی درباره هک شدن سایت وزارت صنعت و واردات خودروهای لوکس، از کشف ۴۰۰ پرونده قاچاق ارز به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار در ۳ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا، علی مؤیدی خرم آبادی با بیان اینکه در سه ماه گذشته 400 پرونده قاچاق ارز کشف شده در جمع خبرنگاران گفت: ارزش پرونده های مذکور 250 میلیون دلار بود که 200 میلیون دلار از آنها به دست آمده است. از این 400 مورد، 10 تا 15 پرونده مهم است که به طور اختصاصی‌از سوی وزارت اطلاعات و ناجا در حال پیگیری است و با عاملان آن برخورد خواهد شد. ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در ۳ ماه اخیر آرایش جدیدی طراحی کرده و تمرکز این ستاد بر مبارزه با کاهش تقاضای ارز است.

وی به تخلفات صورت گرفته از سوی برخی وزارتخانه‌ها و دستگاه های دولتی در جریان واردات با ارز دولتی طی سه ماه اخیر اشاره کرد و افزود: به وزیر مربوطه گفتیم چرا دستگاه تابعه آن وزارتخانه که از معافیت تعرفه‌ای برخوردار است، در سه ماه اخیر در کنار واردات وسایل پزشکی، تلویزیون وارد کرده البته واردات خودرو از سوی این دستگاه را تایید نمی کنیم که پاسخ داد پرونده افراد متخلف در حال رسیدگی است.

این مقام مسئول در پاسخ به پرسشی در خصوص واگذاری 2 میلیون یورو ارز دولتی به شرکتی که وجود خارجی ندارد، گفت: تا زمانی که جرمی محرز نشده نمی‌توانیم در مورد آن اظهارنظر کنیم. در ایران بلافاصله پس از طرح یک پرونده، مسابقه اطلاع رسانی راه می افتد. در حالی که صرفاً پرداختن به یک اتهام هزینه های روحی و روانی در پی دارد.

مویدی خرم آبادی ادامه داد: به همین دلیل نه شخص بنده و نه دستگاه های عضو ستاد اجازه نمی دهیم پرونده ای تا به نتیجه نرسیده اطلاع رسانی شود. دشمن هنوز جنگ اقتصادی را شروع نکرده، برخی رسانه ها با جو سازی آثار آن را به جامعه تحمیل کرده اند. این در حالی است که اطلاعات من به عنوان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از خیلی از افراد بیشتر است اما بیان نمی کنم.اینکه می گویند فلان تعداد خودرو وارد شده صحیح نیست. چون هنوز بسیاری از خودروهای گفته شده وارد نشده است.این ستاد با هیچ دستگاهی رودربایستی ندارد. هرجا احساس کنیم دستگاهی از معافیت ارزی سوء استفاده کرده با آن برخورد می کنیم

وی در خصوص خروج ارز از ایران گفت: اگر تفاوت قیمت ارز در داخل و خارج محسوس باشد، بعضاً اتفاق می افتد اما میزان آن زیاد نیست.ارز همراه مسافر نباید با ارز مسافرتی اشتباه گرفته شود. ارز مسافرتی به هر مسافر یک بار در سال داده می شود که فعلاً برای قطع آن برنامه ای نداریم.اما ارز همراه مسافر به ارزی گفته می شود که مسافر می تواند با خود وارد یا خارج کند. در حال حاضر برای واردات ارز همراه با مسافر محدودیتی تا سقف ۱۰ هزار یورو وجود ندارد. همچنین برای مبالغ بیشتر از ۱۰ هزار یورو نیز منعی نیست اما باید مسافر میزان آن را اظهارکند تا مشمول قانون مبارزه با پولشویی نشود.

مویدی خرم آبادی در خصوص هک شدن سایت وزارت صنعت و واردات خودروهای لوکس گفت: قطعاً حفره‌ای وجود داشته و عده‌ای از مسیر این حفره سوء استفاده کرده اند که برای معرفی آنها، پرونده باید به نتیجه برسد. از نظر فنی هک شدن سایت وزارت صنعت اتفاق افتاده اما اینکه آیا این مشکل فنی سایت، باعث بروز قاچاق شده یا نه، هنوز معلوم نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ