کد خبر: ۸۷۱۲۳
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۴/۱۹

تحریم ایران مانع از فروش سهام چند میدان نفتی توتال شد

تحریم ایران مانع از فروش سهام چند میدان نفتی توتال شد

شرکت توتال قصد دارد سهام چند میدان نفتی و گازی در دریای شمال را به فروش برساند اما به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران با مانع مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، شرکت توتال فرانسه قصد دارد یک سوم از سهام در میدان گازی لاگان تورمور را به همراه دیگر دارایی های نفتی و گازی در دریای شمال که متعلق به انگلیس است، به ارزش 1.5 میلیارد دلار به فروش برساند.

این خروج سرمایه شامل فروش سهام تعدادی از میادین کوچکتر است |که توتال سال 2017 در قراردادی 4.95 میلیارد دلاری از بخش نفت و گاز شرکت ای پی مولر - مرسک خریده و شامل میدان گلدن ایگل با سهم 32 درصدی توتال، میدان دومبارتون با 30 درصد و میدان های بروس و کیت با 43 و 25 درصد است.

در این میان به نظر می رسد تلاش توتال برای فروش سهام در میادین بروس و کیت با پیچیدگی هایی مواجه خواهد بود. شرکت انگلیسی سریکا انرژی که سال گذشته توافق کرده بود سهام شرکت توتال در میادین بروس، کیت و میدان رام در مجاورت این میادین را خریداری کند، به دنبال گرفتن معافیت از دولت آمریکا است تا بتواند در میدان رام که 50 درصد از سهام آن متعلق به شرکت ملی نفت ایران است فعالیت کند.

این درحالی است که واشنگتن برای وضع تحریم های جدید علیه ایران آماده می شود. در صورتی که شرکت سریکا انرژی نتواند از دولت آمریکا معافیت لازم را کسب کند و فعالیت در میدان رام تعطیل شود، میادین بروس و کیت ارزش چندانی نخواهند داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ