کد خبر: ۸۷۱۲۵
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۴/۱۹

دفاع رییس اوپک در برابر انتقادات ترامپ

دفاع رییس اوپک در برابر انتقادات ترامپ

رییس اوپک گفت: این گروه را نباید برای قیمت‌های بالای نفت مقصر دانست و اوپک هر آنچه در توان دارد برای جبران کمبود عرضه به کار خواهد بست اما افراط نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،سهیل المزروعی از این گروه صادرکننده نفت در برابر انتقاد ترامپ و درخواست اخیر وی برای بالا بردن تولید نفت دفاع کرد و در مصاحبه با رویترز در کالگاری آلبرتا کانادا گفت: اوپک نمی‌تواند به تنهایی عامل همه مشکلاتی باشد که در صنعت نفت روی می‌دهد، اما ما از نظر تدابیری که در دیدار اخیر به کار بستیم پاسخگو بودیم و احساس می‌کنم اوپک سهم این سازمان را انجام داده است.

وی افزود: اوپک مایل است که به کشورهای مصرف‌کننده بزرگ نفت از جمله‌ آمریکا گوش کند ولی ترامپ ضرورتی برای برگزاری نشست فوق‌العاده اعضای اوپک پیش از نشست رسمی در دسامبر نمی‌بیند. تاکید میکنم اعضای این سازمان از ظرفیت کافی برای جبران هرگونه اختلال عرضه غیرمنتظره برخوردار هستند. اوپک درصدد برقراری توازن میان عرضه و تقاضا بوده و قیمت‌های نفت را هدف نگرفته است.

ترامپ در هفته‌های اخیر اوپک را متهم کرده قیمت‌های بنزین را بالا برده است و فشار در عربستان سعودی برای افزایش تولید به منظور جبران صادرات کمتر از سوی ایران را افزایش داده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ