کد خبر: ۸۷۲۰۳
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۴/۲۲

هند جایگزینی نفت ایران با آمریکا را تشدید کرد / افزایش دو برابری واردات

هند جایگزینی نفت ایران با آمریکا را تشدید کرد / افزایش دو برابری واردات

پالایشگاه‌های هندی نفت آمریکا را جایگزین نفت ایران و ونزوئلا می‌کنند به طوریکه در برابر واردات 8 میلیون بشکه ایی سال گذشته میلادی ، تاکنون 15 میلیون بشکه از پالایشگاه های آمریکا وارد هند شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، پالایشگاه‌های هندی نفت آمریکا را جایگزین نفت ایران و ونزوئلا می‌کنند. در ماه ژوئن، صادرات نفت خام آمریکا به هند رکورد زنی کرد و تقریبا به دو برابر سال گذشته رسید. آمریکا به صادرکننده بزرگ نفت خام تبدیل شده و ماه آوریل 1.76 میلیون بشکه نفت صادر کرده است.

تولیدکنندگان و تاجران ایالات‌متحده از شروع سال 2018 تا ماه ژوئن، 15 میلیون بشکه نفت خام آمریکایی را به هند صادر کردند. درحالی‌که در کل سال 2017 صادرات نفت آمریکا به هند، 8 میلیون بشکه بود.

بر اساس این گزارش، درصورتی‌ که به علت بالا گرفتن جنگ تجاری، چین به صادرات نفت آمریکا به این کشور تعرفه ببندد، با افت قیمت نفت آمریکا، صادرات آن به هند می‌تواند افزایش یابد.

ای‌کی شارما رییس مالی شرکت نفت هند بزرگترین پالایشگاه هند گفت: نفت خام آمریکا به علت قیمت پایین‌تر آن مورد توجه قرار گرفته و درصورتی‌که چین واردات از این کشور را قطع کند، ارزان‌تر هم خواهد شد و احتمالا واردات هند افزایش می‌یابد. به دنبال قرارداد میان‌مدت برای خرید 3 تا 4 محموله نفت خام آمریکا در یک بازه 3 تا 6 ماهه هستیم، به جای این‌که فقط یک محموله خریداری کنیم.

برخی از پالایشگاه‌های هندی در سال جاری دوره تست نفت آمریکا را به پایان رساندند. آنها آن را با نفت سنگینی که پالایشگاه‌های آنها معمولاً از آن استفاده می‌کرد مخلوط کردند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ