کد خبر: ۸۷۲۳۸
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۴/۲۳

برنامه سازمان بورس برای یکی از 12 پیشنهاد نوبخت برای مقابله با تحریم

برنامه سازمان بورس برای یکی از 12 پیشنهاد نوبخت برای مقابله با تحریم

برنامه سازمان بورس درباره یکی از 12 پیشنهاد نوبخت برای مقابله با تحریم های ایران که مربوط به واگذاری دارایی های مازاد دولت به مردم در قالب سهام و املاک مازاد است ، اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن خدابخش درباره پیشنهادات 12 گانه رئیس سازمان برنامه و بودجه به روحانی برای مقابله با تحریم های ایران و موضوع واگذاری دارایی های مازاد دولت به مردم در قالب سهام و املاک مازاد،با بیان اینکه سازمان بورس برنامه جامعی برای مقابله با آثار تحریم ها بر اقتصاد دارد به سنا گفت: در 12 بسته ارسالی نوبخت برای روحانی، بازار سرمایه نیز یکی از بسترهایی معرفی شده که از طریق آن می توان با آثار سوء تحریم ها مقابله کرد.

وی افزود: پیش از تهیه این بسته توسط سازمان برنامه و بودجه، روحانی نیز به لزوم واگذاری سهام و اموال مازاد دولت در بازار سرمایه اشاره کرده بود، سازمان بورس از همان مقطع تصمیم به تدوین برنامه ای در این رابطه گرفت. با توجه به بررسی های انجام شده احتمالا اموال و سهام مازاد دولت در قالب واحدهای چند صندوق سرمایه گذاری به فروش خواهد رسید.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه طرح یاد شده هنوز نهایی نشده و در حال بررسی است، ادامه داد: اما اصل موضوع تجمیع دارایی های دولت و فروش آنها در قالب واحدهای صندوق های سرمایه گذاری در بازار سرمایه است.

خدابخش درباره رقم دقیق اموال و سهام مازاد دولت گفت: هنوز رقم مشخصی از این دارایی ها در دست ما نیست و برای دریافت این اطلاعات باید با سازمان خصوصی سازی جلساتی را برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این برنامه به سرعت اجرایی خواهد شد، افزود: فعلا در حال برگزاری جلساتی برای بررسی و نهایی کردن این برنامه ها هستیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ