کد خبر: ۸۷۲۶۱
۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۴/۲۴

"زپارس" فردا برای عرضه اولیه ۱۰ درصدی معرفی می شود

شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس فردا دوشنبه معرفی می شود تا این شرکت ۳۲.۵ میلیارد تومانی و وابسته به بانک ملی هم آماده عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام در روزهای آینده باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بورس تهران که طی سال جاری میزبان عرضه اولیه دو شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش و پتروشیمی پارس بوده ، بزودی شرایط واگذاری سهام کشت و صنعت و دامپروری پارس را هم فراهم می کند تا این شرکت در کنار پتروشیمی غدیر ، کشاورزی و دامپروی بینالود و کشت و دام قیام اصفهان ( که فردا دوشنبه در فرابورس عرضه اولیه می شود) ششمین شرکت جدید بازار سهام باشد.

براین اساس، مقرر شده جلسه معارفه "زپارس" ساعت 13:30 تا 15:30 فردا دوشنبه در هتل سیمرغ ( واقع در خیابان ولیعصر بالاتر از تقاطع بهشتی ) برگزار شود تا آخرین وضعیت مالی و عملیاتی این شرکت توسط مدیران اعلام و آماده عرضه اولیه شود.

این شرکت 32.5 میلیارد تومانی، بهمن 66 با سرمایه اولیه 10 میلیون تومانی در استان اردبیل شهرستان گرمی به ثبت رسیده و مرکز اصلی آن در شهرستان پارس آباد اردبیل است.

سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با 39.9 درصد، کشت و صنعت دامپروری مغان با 39.9 درصد و شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا ( متعلق به بانک ملی ایران ) با 20 درصد، در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند.

زمینه فعالیت شرکت

فعالیت کشت و صنعت و دامپروری پارس که دارای سال مالی منتهی به آذر و 136 نیروی انسانی است ، درحوزه دامپروری، زراعت، پرورش طیور، آبزیان، باغداری، تولید محصولات خارج از فصل و گلخانه ای است که برای ادامه حیات اقتصادی، ناگزیر به تولید محصولات با ارزش افزوده بالا است که در این راستا امتیاز تولید ذرت بذری 704 و تکثیر و توزیع ان را از وزارت جهاد کشاورزی اخذ کرده و قصد دارد نسبت به انتقال فناوری تولید بذور هیبرید کلزا،ارقام ذرت میان رس و زودرس،سورگوم و آفتابگردان اقدام کند.

براین اساس،در دو نوبت با شرکت اورالیس فرانسه مذاکره کرده و مقرر شده بذور والدین کلزای زمستانه  را از این شرکت تحویل وبعد از تکثیر در اختیار زارعین قرار دهد تا از سایر رقبا متمایز و در صنعت جایگاه مهمی کسب کند.همچنین به لحاظ داشتن اراضی تپه ماهور و شیبدار جهت تولید چوب موردنیاز صنایع و تثبیت خاک اراضی مستعد فرسایش،فعالیت جنگل کاری را از سال 71 شروع و درحال حاضر مساحت 190 هکتار از اراضی شرکت پوشیده از جنگل با انواع درختانی از قبیل کاج،الواریکا،سرو نقره ای،زربین،ون،صنوبر،عرعر،توسکا و شالک است.

5 چالش پیش رو

از چالش های پیش روی این شرکت می توان به عدم امکان فروش محصولات تولیدی در فرجه زمانی مناسب با توجه به سیاست های بازار و وزارت جهاد کشاورزی،افزایش قیمت نهاده های زراعی و دامی و عدم تناسب ان با قیمت های فروش به دلیل مداخله دولت در قیمت ها،کم و کاستی های موجود در زیرساخت ها و ماشیت آلات،عدم اصلاح سند مالکیت شرکت ها به منظور تعیین تکلیف اراضی واگذاری وزارت کشاورزی به اشخاص و رفع سایر ابهامات مالی که مورد سوءاستفاده افراد فرصت طلب و سودجو قرار می گیرد،اشاره کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ