کد خبر: ۸۷۲۷۳
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۴/۲۴

بانک حکمت به گل نشست/ تعدیل منفی ۲۵۶ درصدی درآمد ۹۶
دو ماه بعد از کاهش ۷۳ درصدی سود:

بانک حکمت به گل نشست/ تعدیل منفی ۲۵۶ درصدی درآمد ۹۶

بانک حکمت ایرانیان دو ماه بعد از کاهش ۷۳ درصدی سود سال مالی اسفند ۹۶ ، بار دیگر دست به تعدیل سنگین ۲۵۶ درصدی زد و زیانده شد تا تصویری از به گل نشستن به نمایش بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک حکمت ایرانیان درحالی اوایل اردیبهشت سال جاری اقدام به کاهش 73 درصدی سود هر سهم سال مالی اسفند 96 کرده بود ( از 120 به 32 ریال ) که بار دیگر این متغیر مهم را تغییر داد و زیانده شد تا تصویری از به گل نشستن به نمایش بگذارد .

براساس این گزارش ، این بانک 600 میلیارد تومانی حاضر در بازار دوم معاملات فرابورس که به دلیل وجود ابهام در اطلاعات منتشره با توقف دو روزه نماد روبرو شده ، درآمد هر سهم مالی قبل را با تعدیل منفی 256 درصدی به 50 ریال زیان تبدیل کرد تا با این وضعیت منفی مجمع سالانه را ( که هنوز اعلام زمان نکرده ) برگزار کند.

"حکمت"  علت این رویداد ناخوش را اقاله مبایعه نامه با موضوع فروش زمین پاسداران به شرکت بیمه حکمت صبا اعلام کرده که بدلیل عدم ایفای تعهدات طرفین صورت پذیرفت و از این بابت بیش از 39 میلیارد تومان زیان حاصل از اقاله شناسایی شد و بنا به نظر حسابرس ، به عنوان آثار تعدیلی رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه در صورت های مالی سال منتهی به 29 اسفند 1396 منظور شده است.

این بانک کاهش 73 درصدی سود را هم ناشی از عدم تحقق فروش املاک مازاد موردنظر و افزایش هزینه های سود پرداختی در اثر تصمیمات بانک مرکزی مبنی بر انتشار اوراق سپرده یکساله با نرخ 20 درصدی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ