کد خبر: ۸۷۲۸۰
۱۲:۲ - ۱۳۹۷/۴/۲۴

واردات با دلار۴۲۰۰ تومانی متوقف شد/ دستور روحانی و افشاگري از وزير سابق

واردات با دلار۴۲۰۰ تومانی متوقف شد/ دستور روحانی و افشاگري از وزير سابق

با تعیلق ثبت سفارش کالاهای تامین ارز نشده، واردات با دلار ۴۲۰۰ تومانی متوقف شد و روحانی درحالی دستور خارج کردن غده فساد با شروع از بدنه دولت داده که وزیر صنعت درباره نعمت زاده افشاگری کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اقتصاد نیوز، ثبت سفارش کالاهای تامین ارز نشده با دستور وزیر صمت تعلیق شد. این تصمیم به نوعی توقف واردات با دلار 4200 تومانی است.

مطابق دستور محمد شریعتمداری، کلیه ثبت سفارش ها قرار است مشابه ثبت های جدید، به تفکیک گروه های کالایی به صورت سیستمی به وزارتخانه ذی ربط منعکس و در مورد اهلیت و سابقه واردکننده از یکسو و اولویت تخصیص ارز از سوی دیگر، مجددا مورد بررسی قرار گیرند.

همچنین شریعتمداری در فضای مجازی اعلام کرد گزارش جامع و شفاف وزارت صمت درباره فساد زنجیره‌ای از سوی روحانی مورد توجه واقع شده و دستور  خارج کردن غده فساد با شروع از بدنه دولت داده شده و بزودی با مردم از جزئیات آن سخن خواهد گفت. 

در این رابطه روزنامه شرق هم اعلام کرد: در پي رانت 600 ميلياردتوماني با ارز دولتي واردكنندگان خودرو، شريعتمداري دو روز پيش از ارسال گزارش 20صفحه‌اي به رئيس‌جمهور در راستاي شفافيت درباره واردات خودرو و فساد زنجيره‌اي به‌جامانده از قبل، خبر داد.

حرفي كه نوك پيكان را به‌نوعي به‌سوي محمدرضا نعمت‌زاده، وزير سابق صنعت دور اول رياست‌جمهوري روحاني، گرفته اما مجتبي خسروتاج رئيس سازمان توسعه تجارت و معاون شريعتمداري، نعمت‌زاده را تبرئه و گفت: اواخر سال 95، نعمت‌زاده با معاونان به نتيجه رسيد که با برگشت خودروسازان خارجي ديگر اجازه ندهد ايران تنها خريدار خودروهاي خارجي باشد، به اين جهت موضوع واردات را منوط به سرمايه‌گذاري خودروسازان خارجي و صادرات از ايران کرد. وزير معتقد بود با چنين مصوبه‌ای ضمن جلوگيري از خروج ارز مي‌توان صنعت خودرو را ارتقا داد و ساماندهي کرد، اما قبل از آنکه اين مهم در دولت بررسي و تصويب شود، واردکنندگان از ماجراي دستورالعمل جديد واردات خودرو باخبر شدند و بي‌وقفه ثبت سفارش خودرو و واردات آن را آغاز کردند. نعمت‌زاده زماني ‌که ديد سايت ثبت سفارش خودرو با اعداد چشمگيري روبه‌رو شده است، در 24 تير آن‌هم به‌صورت دست‌نوشته از معاون خود خواست سايت ثبت سفارش واردات خودرو با سرعت بسته شود تا پس از ابلاغ دستورالعمل واردات خودرو، واردات صورت گيرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ