کد خبر: ۸۷۲۸۳
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۴/۲۴

درخواست نماینده مجلس به افزایش سرمایه بانکها از محل فروش املاک مازاد

درخواست نماینده مجلس به افزایش سرمایه بانکها از محل فروش املاک مازاد

نماینده مجلس گفت: افزایش سرمایه بانک ها در کاهش ریسک سرمایه گذاری نقش موثری دارد و اختصاص منابع حاصل از فروش املاک و اموال مازاد به افزایش سرمایه بانکها می تواند زمینه افزایش تسهیلات دهی بانک ها را فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمدالله کریمی درباره نقش افزایش سرمایه بانک ها در رونق تولید به خانه ملت گفت: بخش تولید با شعار متحول نمی شود در این راستا باید به یکی از مسائل مهم تولید یعنی کمبود نقدینگی رسیدگی شود.بدیهی است بانک ها می توانند به مشکل کمبود نقدینگی بخش تولید رسیدگی کنند اما نباید فراموش کرد بانک ها نیز با مشکلاتی روبرو هستند که روند تسهیلات دهی به تولیدکنندگان را با چالش جدی روبرو کرده است.

وی بیان اینکه باید به مصارف و منابع بانکی توجه شود افزود: بحث افزایش سرمایه بانک ها باید ساماندهی شود اما نکته قابل تامل، توجه به محل افزایش سرمایه بانک ها است. افزایش سرمایه بانک ها در کاهش ریسک سرمایه گذاری نقش موثری دارد و اختصاص منابع مالی حاصل از فروش املاک و اموال مازاد بانکی به افزایش سرمایه بانک ها می تواند زمینه افزایش تسهیلات دهی بانک ها را فراهم کند.  

کریمی گفت: اگر هدف افزایش سرمایه بانک ها محقق شود تولیدکنندگان می تواند با دریافت تسهیلات بانکی بخشی از مشکل مربوط به کمبود نقدینگی را رفع کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ