کد خبر: ۸۷۳۱۰
۱۰:۹ - ۱۳۹۷/۴/۲۵

درخواست نماینده اوپک از ترامپ برای اتمام تحریم نفتی ایران
طی نامه ای مطرح شد:

درخواست نماینده اوپک از ترامپ برای اتمام تحریم نفتی ایران

نماینده ایران در اوپک در نامه ای از ترامپ خواست تا به جای توسل به ذخیره راهبردی نفت آمریکا برای کاهش بهای نفت، به تحریم صادرات نفتی ایران پایان دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ،حسین کاظم پور اردبیلی در نامه ای خطاب به ترامپ توصیه کرد برای کاهش قیمت ها از ذخایر راهبردی نفت آمریکا استفاده نکرده و در عوض دست از تحریم نفت ایران بردارید. طبق پیش بینی چون ظرفیت لازم برای جبران خلاء حاصل از صادرات نفت ایران وجود ندارد،به ذخایر راهبردی نفت آمریکا متوسل شدید اما این اقدام پیامدهای بی شماری خواهد داشت.

وی ادامه داد: عربستان سعودی، امارات متحده عربی و روسیه ادعا کردند می توانند خلا 2.5 میلیون بشکه ای را در روز جبران کنند. این یک اشتباه محاسباتی بوده و شما (ترامپ) به دام آن ها افتادید و در نتیجه قیمت نفت بالا خواهد رفت.اگر ایران تنها یک ماه صادرات نفت را متوقف می کرد تا نشان دهد می تواند چه بلایی بر سر اقتصاد دنیا بیاورد، در تصمیم تجدیدنظر می کردید اما ما یک کشور متمدن و یک دولت مسئول هستیم.

بنابراین گزارش،ترامپ عربستان سعودی و برخی از دیگر اعضای اوپک را برای جبران خلاء حاصل از تحریم صادرات نفتی ایران به دست آمریکا، تحت فشار قرار داده است. ایران روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت صادر می کند و براساس تخمین های آژانس بین المللی انرژی اتمی، با اجرایی شدن تحریم های آمریکا در 13 آبان این مقدار به نصف خواهد رسید.البته این نخستین بار نیست که این مقام ایرانی به سیاست های ترامپ واکنش نشان داده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ