کد خبر: ۸۷۳۲۵
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۴/۲۵

توصیه‌های مقام معظم رهبری برای عبور از مشکلات اقتصادی
در دیدار روحانی و اعضای هیات دولت اعلام شد:

توصیه‌های مقام معظم رهبری برای عبور از مشکلات اقتصادی

مقام معظم رهبری با تأکید بر توانایی ایران برای عبور از مشکلات اقتصادی، شرایط و الزامات استمرار پیشرفت و حرکت پرشتاب به سمت اهداف را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌اله خامنه‌ای روز گذشته در نشستی که با دعوت از رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد، با تأکید بر توانایی ایران برای عبور از مشکلات اقتصادی با برخورداری از روحیه انقلابی و مجاهدت، کار و تلاش شبانه‌روزی مسئولان و همکاری و همراهی آحاد مردم، شرایط و الزامات استمرار پیشرفت و حرکت پرشتاب به سمت اهداف را اعلام کرد.

وی شرط اصلی موفقیت در همه عرصه‌ها را برخورداری از روحیه قوی، انگیزه، شجاعت و عزم راسخ دانست و افزود: همه مدیران دولتی باید در مقابل مشکلات با تحرک بیشتر و با احساس مسئولیت مضاعف عمل کنند.گروه اقتصادی دولت میان‌دار و محور اصلی کار و تحرک در اریان است و همه دستگاه‌ها باید به هماهنگی با آنها فراخوانده شوند.شرط دیگر غلبه بر تنگناها ارسال تصویری مقتدر از دولت است که در چشم مردم باید تصویری توانا، کارآمد و تلاشگر باشد زیرا نفس تلاشگری برای مردم جذاب و امیدوارکننده است.

رهبر معظم انقلاب صداوسیما و دستگاه‌های تبلیغاتی را به انتقال تصویر درست از اقدامات دولت توصیه کرد و ادامه داد: بیان انتقادهای منطقی اشکالی ندارد ضمن اینکه بخش عمده‌ای از تصویرسازی درست از دولت، وابسته به عملکرد مسئولان است یعنی مسئولان باید به میان مردم، کارگران و صنایع بروند و از نزدیک با آنها ارتباط برقرار کنند.

آیت‌الله خامنه‌ای با مقتدرانه توصیف‌کردن مواضع روحانی در اروپا گفت: نشان‌دادن اقتدار در مقابل بیگانگان به‌ویژه آمریکایی‌ها امری لازم است و این کار باید بهنگام، صریح و قاطع انجام شود. دنبال‌کردن جدی کارها با استفاده از امکانات و توانایی‌ها سفارشی دیگر به مسئولان است البته طرف‌های اروپایی موظفند تضمین‌های لازم را درباره برجام بدهند، اما نباید اقتصاد به این موضوع گره زده و معطل آن شود. به‌جز موارد معدودی همچون آمریکا، روابط ایران با شرق و غرب باید هرچه بیشتر تقویت شود و تحرک عملیاتی و هدفمند دیپلماسی افزایش یابد.

وی به بیان چند توصیه و راهکار برای حل مشکلات اقتصادی پرداخت و گفت: تهیه نقشه راه اقتصاد باثبات لازم است اگر نقشه راه اقتصاد تهیه شود، مردم و فعالان اقتصادی تکلیف را خواهند دانست و با احساس ثبات و آرامش به کمک دولت خواهند شتافت.

رهبرانقلاب با اعلام دو توصیه دیگر مبنی بر تقویت بخش خصوصی و ضرورت برخورد قاطع با متخلفان در همین زمینه به نمونه‌هایی از تخلفات برخی دستگاه‌ها و افراد در مسائل اخیر سکه و ارز اشاره و تأکید کرد: باید با متخلفان در هر سطحی که هستند، برخورد شود.دستور رئیس‌جمهور برای برخورد با تخلفات در واردات خودرو خوب است البته این دستورها باید پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسد.اشراف و اعمال قدرت دولت بر مبادلات مالی برای جلوگیری از عملیات مخرب نظیر قاچاق و پول‌شویی ضروری است،باید با سامانه‌های مربوط یا مقررات قانونی جلوی تخلفات آشکاری انجام‌شده در استفاده از ارز دولتی گرفته شود.

آیت الله خامنه ای بر جدی‌گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقدام بهنگام و علاج واقعه قبل از وقوع و مبارزه واقعی با فساد تأکیدکرد و گفت: در مبارزه با مفاسد ابتدا باید با فساد و عنصر متخلف برخورد و سپس به‌طور شفاف اطلاع‌رسانی شود البته مسئله برخورد با مفاسد در وهله اول بر عهده مسئولان دستگاه‌هاست و پس از آن باید موضوع به قوه قضائیه واگذار شود.

وی حرف‌زدن رودرروی مسئولان با مردم و بیان شرایط را لازم دانست و افزود: مشکلات را با مردم در میان بگذارید و ضمن ارائه اقدامات، نقشه دشمن را برای آنها تبیین کنید.جدا معتقدم دولت به شرط انجام اقدامات لازم، خواهد توانست بر مشکلات فائق آید و توطئه‌های آمریکا را ناکام بگذارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ