کد خبر: ۸۷۳۳۵
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۴/۲۵

ریزش ۹۵ درصدی سود شرکت بورسی بعداز تعدیل منفی ۵۵ درصدی

ریزش ۹۵ درصدی سود شرکت بورسی بعداز تعدیل منفی ۵۵ درصدی

سیمان‌ تهران‌ بعد از تعدیل منفی ۵۸ درصدی سود سال مالی قبل در خرداد ، باز هم اقدام به کاهش ۹۵ درصد دیگر از این متغیر مهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز نماد شرکت بورسی سیمان‌ تهران‌ برای یک روز بسته و آماده بازگشت بدون دامنه نوسان در فردا شد. این رویداد ناشی از اعلام ریزش 95 درصدی سود هر سهم سال مالی اسفند گذشته بود که از 58 به 3 ریال سقوط کرده است.

"ستران" 175 میلیارد تومانی اول خرداد هم با تعدیل منفی 55 درصدی، پیش بینی سود 129 ریالی را به 58 ریال کاهش داده و اعلام کرده بود با توجه به فزونی عرضه نسبت به تقاضا و رقابت شدید ایجاد شده در بازار سیمان در 3 ماهه پایانی سال ، کاهش سود مربوط به کاهش متوسط نرخ فروش هر تن سیمان به مبلغ 56 هزار ریال و همچنین کاهش مقدار فروش به میزان 44 هزار تن است.

 

براساس این گزارش، سیمان تهران در مورد علت سقوط 95 درصدی سود هم توضیح داد: پیرو نامه 28 خرداد 97 در خصوص تاثیر با اهمیت هزینه استهلاک ناشی از اعمال مقررات ماده 149 قانون مالیات های مستقیم و آخرین اصلاحیه های مربوطه، اعمال مقررات مذکور موجب کاهش سود خالص به مبلغ 24،397 میلیون ریال شده است.

علاوه بر آن در جریان حسابرسی صورت های مالی و بنا به نظر حسابرسان، علیرغم مفاد قرارداد فیمابین، با خارج کردن سود سنوات آتی ناشی از فروش اقساطی سهام سیمان لوشان از عملکرد سال جاری شرکت، سود خالص به مبلغ 60،213 میلیون ریال کاهش یافته است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ