کد خبر: ۸۷۳۴۵
۰:۱ - ۱۳۹۷/۴/۲۶

آخرین موضع رسمی اتحادیه اروپا و چین درباره برجام: همچنان پایبندیم

آخرین موضع رسمی اتحادیه اروپا و چین درباره برجام: همچنان پایبندیم

اتحادیه اروپا و چین در بیانیه مشترکی اعلام کردند همچنان به تعهدات در برجام پایبند می‌مانند و این توافق را دستاوردی مهم دیپلماتیک می دانند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، بعد از نشست نمایندگان اتحادیه اروپا و چین در پکن، طرفین بیانیه‌ای را برای همکاری مشترک در زمینه‌های متعدد منتشر کردند.

بر اساس بیانیه پایانی این نشست که در سایت پارلمان اتحادیه اروپا منتشر شده،طرفین توافق کردند همکاری استراتژیک جهانی را عمیق‌تر کنند و شهروندان را در قلب این همکاری استراتژیک قرار دهند. همچنین در این بیانیه آمده گفت‌وگوهای خوبی در همکاری‌های امنیتی و خارجی میان دو طرف وجود داشت.

ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا و دونالد توسک رئیس شورای اروپا به نمایندگی از این اتحادیه و لی که‌کیانگ نخست وزیر چین به نمایندگی از این کشور، در نشست مشترک حضور داشتند.

بنابراین گزارش، اتحادیه اروپا و چین در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: برجام ابزار کلیدی در معماری عدم اشاعه هسته‌ای جهانی و دستاورد دیپلماتیک مهمی است که شورای امنیت سارمان ملل آن را تایید کرده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به تعهدات در رابطه با مسئله هسته‌ای را انجام داده و اتحادیه اروپا و چین، تعهد خود برای ادامه اجرای کامل و موثر برجام را اعلام کردند. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ