کد خبر: ۸۷۳۵۷
۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۴/۲۶

توقف پرداخت دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تکذیب شد
توسط مدیرسیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی:

توقف پرداخت دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تکذیب شد

مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی گفت: برنامه دولت برای توقف پرداخت دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی صحت ندارد و علت آن بازنگری و ارزیابی ثبت سفارش ها است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی کسرایی پور در برنامه خبری 21 شبکه یک سیما با تکذیب برنامه دولت برای توقف پرداخت دلار 4 هزار و 200 تومانی، گفت: با توجه به روند غیر معمول و غیر منطقی ثبت سفارش از ابتدای سال تاکنون، لازم بود از طریق ارزیابی مشخص شود چه میزان از این ثبت سفارش ها واقعی و مرتبط با نیازهای کشور است.

وی ادامه داد: بنابراین قرار شد ثبت سفارش هایی که بانک مرکزی به آن هنوز دلار تخصیص نداده بازنگری و ارزیابی شوند.

این مقام مسئول با اشاره به راه اندازی بازار ثانویه ارز از 19 تیر، افزود: در این بازار دو روش برای انتقال ارز و امتیاز واردات در قبال صادرات وجود دارد. روش اول  این است که انتقال ارز از طریق شناسایی و مذاکره وارد کننده و صادر کننده با نرخ توافقی انجام می شود. در روش دوم نیز، صادرکنندگان خرد با استفاده از  نیما اقدام به عرضه ارز می کنند.

به گفته کسرایی ور ، از هفته پیش تا دیروز 180 میلیون یورو عرضه و 65 میلیون یورو به معاملات قطعی رسید و در سمت تقاضا از محل گروه سوم هم حدود سه و نیم میلیون یورو فروش رفت.

کسرایی پور درباره ارز مسافرتی نیز توضیح داد: این موضوع در حال بررسی بوده و به ستاد اقتصادی دولت اعلام شده و قرار است تصمیم گیری شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ